Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr XLIII/2023 z sesji Rady Gminy Bielice z dnia 28 listopada 2023r.

 

Początek sesji – godz. 10.00

Miejsce sesji – sala konferencyjna Urzędu Gminy w  Bielicach

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Ponadto na sesji obecni są: Wójt Gminy Bielice – Iwona Kochel, Skarbnik Gminy – Monika Szustak, Kierownik OPS Anna Maria Kopacka, Kierownik Paula Ziemiańska, Radny Powiatu Pyrzyckiego Marcin Łapeciński.                                                    

Lista obecności zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Ad.1

Obrady XLIII sesji Rady Gminy Bielice otworzył Przewodniczący Rady Jan Adamski.

Na podstawie podpisanej listy obecności Przewodniczący obrad stwierdził, że na stan   15 radnych w sesji uczestniczy 15 radnych jest więc quorum do prowadzenia prawomocnych obrad w dniu dzisiejszym.

Przewodniczący obrad Jan Adamski przywitał wszystkich przybyłych na dzisiejszą sesję.

Ad.2

Przewodniczący obrad Jan Adamski: protokół z XLII sesji Rady Gminy Bielice był wyłożony do wglądu w biurze Rady, każdy radny mógł się zapoznać z jego treścią. Czy ktoś wnosi uwagi do protokołu?

Brak uwag


 Protokół z XLII sesji został przyjęty.

Ad. 3

Porządek sesji został przyjęty i przedstawiał się następująco:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie protokołu z XLII sesji Rady Gminy Bielice.
  3. Zgłaszanie zmian do porządku sesji.
  4. Przedstawienie informacji o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.
  5. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Bielice od XLII sesji Rady Gminy Bielice.
  6. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Gminy Bielice powierzonych na XLII sesji  do wykonania Wójtowi Gminy Bielice.
  7. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Bielice na 2023r.
  8. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Bielice na lata 2023-2032.
  9. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do uzyskania wsparcia w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 oraz określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych
  10. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały  w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Uzależnieniom Behawioralnym dla Gminy Bielice na lata 2024-2023
  11. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały  w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Bielice z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2024 r.
  12. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na obszarze Gminy Bielice
  13. Wolne wnioski i informacje
  14. Zamknięcie sesji.

Porządek stanowi załącznik Nr 3 do protokołu.

Ad.4

Przewodniczący obrad Jan Adamski: do dnia sesji nie zgłoszono interpelacji i zapytań radnych.

Ad.5

Wójt Gminy Iwona Kochel przedstawia sprawozdanie.

Radny Jan Geldner: chciałem podziękować za nominację do statuetki. Jest mi bardzo miło, że ktoś zauważył moją pracę. Dziękuje Pani Wójt.

Wójt Gminy Iwona Kochel: ja również dziękuję i myślę, że się to Panu bardzo należało.

Radny Bogdan Wdówka: Pani Wójt komisja inwentaryzacyjna, cel?

Wójt Gminy Iwona Kochel: spisujemy na świetlicach i w urzędzie wszystko co się tam znajduje, urządzenia i sprzęty.

Radny Bogdan Wdówka: ZGDO posiedzenie, coś może bliżej?

Wójt Gminy Iwona Kochel: to co mówiłam na komisji, jeżeli chodzi o podwyżki to nie było żadnej rozmowy. Chodzi głównie o segregowanie śmieci gdyż nadal jest duży problem. Chodzi o kontrole koszy co jest wrzucane do koszt na terenie gminy. Osoby, które zabierają kosze będą miały prawo kontrolowania ich. Na początku będą ostrzeżenia dla mieszkańców bo to nie chodzi tylko o kary ale żeby dotrzeć do tych osób które maja problem z segregacją. Będą ulotki, lekcje pokazywać aby lepiej przygotować ludzi do segregacji śmieci.

Radny Bogdan Wdówka: zrobiłem takie rozeznanie i pierwszym takim upomnieniem było nie zabranie śmieci. W rowach rosło bo musieli gdzieś wyrzucać. Świadomość ekologiczna jest jaka jest i długo jeszcze tego nie zmienimy.

Radny Bogdan Wdówka: chodnik w Babinie czy to jest koniec problemów?

Wójt Gminy Iwona Kochel: rzeczywiście ta sytuacja ciągnie się od dwóch lat. Po pierwszym przetargu okazało się, że za wysokie ceny. Po drugim przetargu mam zapewnienie od Pana Dyrektora i od Pana Starosty, że ten chodnik na pewno powstanie.

Radny Bogdan Wdówka: odnośnie przychodni trzech lekarzy, trzy pielęgniarki. Chodzi mi mianowicie o specjalistów. Czy wiemy kiedy powstaną nowe gabinety specjalistyczne czy dopiero dowiemy się jak szpital powiatowy w Gryfinie zacznie u nas prowadzić działalność i będzie maił podpisana umowę z NFZ?

Wójt Gminy Iwona Kochel: tak jak przeczytałam w sprawozdaniu od 1 stycznia zaczynają swoją działalność. Na pewno nie będzie takie bum, wchodzą i wszyscy specjaliści są. Na pewno będzie rozbudowana poradnia ginekologiczna, będzie nowa Pani położna. Drugi będzie urolog, który jest potrzebny. Kolejnym do którego się przymierzają będzie chirurg. I stopniowo będą wprowadzać. Nasz Pan doktor nadal będzie w przyjmował. Będzie również Pani Renata jako pielęgniarka. Mają być jeszcze dwie pielęgniarki i dwóch lekarzy poza doktorem, którzy będą przyjmować w różnych godzinach. Wszystko w trakcie pełnienia obowiązków będzie doprecyzowane. Współpraca na razie się dobrze układa. Najważniejsze aby mieszkańcy byli zadowoleni.

Radny Bogdan Wdówka: świetlica w Babinku 1054.000,00 zł. Kiedy firma wchodzi na plac budowy? Kiedy jest planowane zakończenie i jaki jest metraż budynku?

Wójt Gminy Iwona Kochel: umowa będzie podpisana na dnaich. Myślę, że wejdą na wiosnę, wszystko zależy od pogody. Metraż to 100 metrów.

Skarbnik Gminy Monika Szustak: umowa zostanie podpisana po sesji, jeżeli zostaną zabezpieczone środki. Termin realizacji zadania jest do końca września.

Radny Wiesław Marszałek: mam pytanie o drogę do Babinka bo ona się w ciężkich bólach rodzi i kiedy ona skończona?

Wójt Gminy Iwona Kochel: za ogromny sukces Pani Radny uważam, że udało się aby ta droga została naprawiona. Powiat bardzo sceptycznie podchodził do remontu tej drogi. Jest mnóstwo dróg na gminie, które wymagają remontu i chcieli robić te bardziej uczęszczane. Ale udało się. Ja wiem, że ludzie są bardzo niecierpliwi ale okazało się, że ta droga jest droga wymagającą. Termin wykonania jest do czerwca. Rok czasu jest na wykonanie tej drogi. Droga jest robiona w dwóch etapach. Zrobiono do połowy ale okazało się, że trzeba dofinansować tę drogę.  Powiat uzyskał to dofinansowanie i na pewno ta droga będzie realizowana. Chcieli to zrobić już ale firma która zaczęła kłaść materiał okazała się firmą, która nie spełniała oczekiwań wykonawcy. Zrezygnowali z usług tej firmy i wolą wziąć solidną firmę i zrobić to porządnie. Mam zapewnienie, że na pewno ta droga będzie skończona.

Radny Powiatu Pyrzyckiego Marcin Łapeciński: to co Pani Wójt powiedziała, droga ma być skończona do czerwca i ta droga będzie skończona. Ta droga została oszacowana ale w między czasie pojawiły się sugestie, które powodują że powiat musiał tą drogę dofinansować. W pierwszej wersji miała być położona jedna warstwa  ale w związku z tym, że wykonawca bał się żeby ona nie pękała trwały rozmowy aby położyć drugą warstwę. Trochę musiał dołożyć powiat, trochę musiał wykonawca zejść z ceny. Finał jest taki, że droga będzie skończona do czerwca i są to zapewnienia starostwa.

Przewodniczący Rady Jan Adamski: czy punkt apteczny w ośrodku zdrowia będzie dalej działał?

Wójt Gminy Iwona Kochel: punkt apteczny zostaje bez zmian.

Przewodniczący Rady Jan Adamski: usłyszałem taka informację, że było wydane zastępstwo za dyrektora w szkole?

Wójt Gminy Iwona Kochel: w związku z tym, że obydwie Panie Dyrektor były na egzaminie na nauczyciela dyplomowanego zostało wydane na chwilę zastępstwo pod nieobecność.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad. 6

Wójt Gminy Iwona Kochel przedstawia sprawozdanie.

Radny Bogdan Wdówka: uchwała dotycząca wymagań jakie musi spełnić przedsiębiorca przy wywozie nieczystości płynnych jest realizowana a my wprowadzaliśmy zmianę w pkt 3 uchwały na komisji?

Wójt Gminy Iwona Kochel: uchwała jest w czasie realizacji.

Radny Bogdan Wdówka: to jest realizowana a my wprowadzamy zmiany?

Wójt Gminy Iwona Kochel: to jest zmiana do części uchwały. nie jest uchylona cała tylko jeden punkt.

Przewodniczący Rady Jan Adamski: z tego co pamiętam na komisji było uchylenie tylko jednego punktu a nie całej uchwały

Radny Bogdan Wdówka: to ja nie rozumiem. Jeżeli my robimy zmiany do uchwały która jest w trakcie realizacji to my tworzymy nową uchwałę bez jednego punktu.

Wójt Gminy Iwona Kochel: uchwała jest w obiegu dalej z wyłączeniem trzeciego punktu. Takie jest rozstrzygnięcie Wojewody.

Przewodniczący Rady Jan Adamski: dzisiaj podejmuje uchwałę zmieniającą uchwałę opublikowaną. Nie uchylamy tylko zmieniamy. Tutaj przydałaby się obecność radcy.

Wójt Gminy Iwona Kochel: na grudniową sesję poprosimy aby nowa Pani prawnik była.

Przewodniczący Rady Jan Adamski: uważam, że w przypadku jakiś niejasności obecność prawnika byłaby wskazana. Moja prośba jest taka aby na kolejne sesje zaprosić prawnika.

 Radny Bogdan Wdówka: przeglądam tą uchwałę i widzę, że jest podpis radcy więc najprawdopodobniej uchwała była konsultowana.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Ad. 7

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Bielice na 2023r.

 

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Radna Leokadia Zembal: dotacja podmiotowa dla przedszkola niepublicznego wynosi 370 799,00 zł. Ile dzieci uczęszcza do tego przedszkola z naszej gminy i w jakiej wysokości jest dotacja podmiotowa na każde dziecko?

 

Skarbnik Gminy Monika Szustak: dotacja podmiotowa po zmianach wynosi 844,90 zł a wcześniej wynosiła 700 coś złotych. Tak jak informowałam na komisji musieliśmy zapłacić wyrównanie za wszystkie dzieci od stycznia. Na chwile obecną mamy 8 dzieci z innych gmin. Gminy nam zwracają koszty w wysokości 710,96 zł. Miesięczna kwota dotacji za miesiąc listopad wynosi 34 239,32 zł jaką gmina Bielice płaci do przedszkola ziarenko. Jest to podyktowane tym, że jest tam dwoje dzieci niepełnosprawnych. Na jedno dziecko dotacja jest 1831,51 zł, na jedno dziecko 5099,79 zł miesięcznie i dwa wspomagania wczesnoszkolne w kwocie 530, 51 zł. Dlatego ta dotacja jest taka wysoka.

Głosowanie: 15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Uchwała nr XLIII/283/23 została podjęta i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Ad. 8

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Bielice na lata 2023-2032.

 

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

Dyskusja: brak

Głosowanie: 15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Uchwała nr XLIII/284/23 została podjęta i stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

Ad. 9

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do uzyskania wsparcia w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 oraz określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

Radny Bogdan Wdówka: ile mamy dzieci w szkole które korzystają z programu posiłek w domu i szkole?

Kierownik OPS Anna Maria Kopacka:  w szkole podstawowej w Bielicach od stycznia do czerwca dożywiane było 5 dzieci a od września do grudnia zaplanowane było jedno dziecko. W związku z tym nie robiliśmy zapytania ofertowe a wsparliśmy tą rodzinę w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku w szkole. Rodzice mogą wykupić dziecku posiłek. Po przeprowadzonym wywiadzie środowiskowym od stycznia zostanie przywrócony ten program bo zwiększa się liczba dzieci które będą korzystać z tego posiłku.

Głosowanie: 15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Uchwała nr XLIII/285/23 została podjęta i stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Ad. 10

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Uzależnieniom Behawioralnym dla Gminy Bielice na lata 2024-2023.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji   o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

Dyskusja: brak

Głosowanie: 15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Uchwała nr XLIII/286/23 została podjęta i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Ad. 11

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Bielice z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2024 r.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji   o przedstawienie opinii:

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

Dyskusja: brak

Głosowanie: 15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Uchwała nr XLIII/287/23 została podjęta i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

Ad. 12

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na obszarze Gminy Bielice

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji   o przedstawienie opinii:

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

Dyskusja: brak

 

Głosowanie: 14 za, 0 przeciw, 1 wstrzymujących się.

Uchwała nr XLIII/288/23 została podjęta i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Ad. 13

Przewodniczący obrad Jan Adamski: wpłynęła do mnie prośba od jednego z radnych o pomoc finansową dl chorego brata. Mimo, że mamy RODO proszę Panie Radny o zabranie głosu o co chodzi. Proponują dobrowolną zbiórkę na aparaturę, która byłaby niezbędna.

Radny Stanisław Kulig: mam prośbę do radnych tak symbolicznie po 100 zł. Brat jest chory na nowotwór złośliwy i ta aparatura jest niezbędna. Tu już nie chodzi żeby żył ale godnie umarł. Płuc zostało mu 12-15%. Pod tą aparaturą musi leżeć żeby mógł oddychać.

Radny Edward Mocarski: chciałem się zwrócić do Pani Wójt nawiązując do tych lamp rozstawionych po gminie, ze jest bardzo pozytywna opinia ludzi którzy odwiedzają gminę. Myślę, że to była dobra decyzja podjęta z radami sołeckimi, przeznaczając fundusz sołecki na udział własny. Te lampy zdają bardzo dobry egzamin. Planując te lampy nie wiedzieliśmy o zasięgu świetlnym tych lam bo można było je rozstawić rzadziej. Efekt świetlny jest niesamowity. Te z ENEA się nie porównują. A ta droga między Bielicami a Swochowem to tam jest tak doświetlone, że Szczecin chyba tak nie ma. Dziękujemy bardzo serdecznie Pani Wójt.

Przewodniczący obrad Jan Adamski: jeżdżąc po gminie muszę się z godzić z Panem Mocarskim, że gęstość rozstawienia tych lamp jest niesamowita. Myślę, że tu przez rady sołeckie został popełniony błąd jeśli chodzi o gęstość tych lamp. W niektórych miejscach lampa stoi na lampie. Myślę, że jak jeszcze taki problem będzie to będzie można to rozstawić inaczej.

Radny Bogdan Wdówka: ja odnośnie tych lam. To strzał w dziesiątkę, lata próśb. Bardzo chciałbym podziękować pracownikom, którzy się tym zajęli. Szukali tych lamp długo i znaleźli odpowiednie. Chciałbym podziękować również za poprawienie stanu dróg dojazdowych w Parsowie do tych kilku posesji. To co było a jest to jest inny świat.  Droga dojazdowa na wybudowę, ten na nasz majątek została praktycznie naprawiona. Niestety po  żniwach temat wraca.

Przewodniczący obrad Jan Adamski: tutaj się zgadzam, że mimo większych czy mniejszych remontów drogi po sezonie żniwnym, buraczanym czy kukurydzianym z tej drogi niewiele zostaje. To jest taka syzyfowa praca. Dopóki nie zrozumie tego ten co tą drogę niszczy, nie dofinansuje tego to nic z tego nie będzie.

Radny Jan Geldner: zgodnie z ustawą radca prawny ma obowiązek być na sesji. I jeszcze chciałem się zapytać czy w tych uchwałach co mamy na stole nie ma numerów uchwał w nagłówku?

Wójt Gminy Iwona Kochel: to jest projekt uchwały. nie wiadomo czy uchwała zostanie podjęta więc numery uchwał nie są wpisywane. Jeżeli chodzi o radcę to tak jak powiedziałam przed chwilą zmieniona została kancelaria i muszą sobie wszystko ułożyć. Postaramy się aby od kolejnej sesji radca prawny był obecny.

Wiceprzewodniczący Rady Artur Wcisło: wszyscy dziękują to ja też chciałem podziękować za lampy i drogę. Jeszcze chciałem podziękować bo było mówione, że nie da rady a tu dostałem telefon z gminy, że mam wytyczyć gdzie ma stać ta lampa. Cud się stał. Jak to zrobili, nie da rady, nie da rady a tu pyk i jest lampa.

Wójt Gminy Iwona Kochel: to nie jest cud bo tak jak rozmawialiśmy nie będziemy lamp przestawiać mimo, że w niektórych miejscach są bardzo gęsto. To dla nas była nowość bo my nie wiedzieliśmy jak one będą świeciły. Lepiej tak niż w ogóle miałoby nie być. Szczęście, że udało się taki projekt zrealizować. Ukłon w stronę pracowników bo pracy było co nie miara. Pracowaliśmy nad tym przez dwa lata. I tutaj też cud się nie stał bo z innego źródła udało nam się pozyskać na tę lampę i tę prośbę spełnić. Ale nie mogliśmy tego przestawić.

Skarbnik Gminy Monika Szustak: ta lampa powstała bo na klimatyzator z grantu do Nowego Chrapowa zostało zabezpieczone 30 tysięcy zł a klimatyzator kosztował 15 200,00 zł. Dlaczego u was? Bo z przystanku korzystają dzieci ale nie zmienia to faktu, że wiele mieszkańców przychodzi do nas i twierdzą, że zostali pominięci. I tu jest apel do Państwa i sołtysów aby przyszłoroczny fundusz sołecki zmienić i zakupić lampy. Im tych sołectw będzie więcej tym lepiej. To będzie zadanie gminy, przetarg i wyszukanie wykonawcy tak dobrych lamp. Rzeczywiście te lampy w niektórych miejscach mogły być rzadziej ustawione ale czasu nie cofniemy.

Radny Edward Mocarski: wracając do tematu segregacji śmieci to uważam, że powinniśmy poruszyć ten temat na którejś komisji i porozmawiać na temat cmentarzy. To co się tam teraz dzieje to jest makabra. Ludzie wyrzucają kwiaty po święcie zmarłych i jest tego bardzo dużo. Może wprowadzić aby ludzie segregowali doniczki i kwiaty osobno. Można byłoby zebrać te kwiaty zrobić kompost i porozrzucać po polach. Gmina ponosi kolosalne koszty za utylizację nieczystości na cmentarzach a w tych pojemnikach jest wszystko, kwiaty ze zniczami. Nie wiem jak do tego podejść ale może byśmy to jakoś omówili na komisji. To nie tylko w Babinie ale na wszystkich cmentarzach w naszej gminie. w niektórych gminach jest tak, że ten co kwiaty przyniesie musi je później zabrać jak się już nie nadają.

Przewodniczący obrad Jan Adamski: segregacja śmieci powinna być. Zgadzam się z Panem Radnym spotkałem się z czymś takim, że nie ma pojemników na cmentarzach i ludzie muszą zabierać śmieci ze sobą. Myślę, że temat segregacji śmieci na cmentarzu możemy omówić na którejś komisji.

Radny Bogdan Wdówka: któryś dzień z kolei na miejscowość Parsów oświetlenia dróg. Lampy nie działają dalej. Proszę zadziałać aby zrobiła się jasność.

Wójt Gminy Iwona Kochel: jest zgłoszone. Zrobimy co w mojej mocy.

Przewodniczący obrad Jan Adamski: między domem nauczyciela a ośrodkiem zdrowia również jedna lampa nie świeci.

Wiceprzewodniczący Rady Artur Wcisło: jest podpisana umowa o odśnieżanie dróg czy w punktach newralgicznych moglibyśmy nawieść piasku?

Wójt Gminy Iwona Kochel: co roku się staramy aby na zakrętach był piasek. To są w większości drogi powiatowe.

Radny Powiatu Pyrzyckiego Marcin Łapeciński: ja tylko dopowiem, że to już chyba tradycja. Zgłaszamy na sesjach aby ten piasek na zakrętach dróg był i z tego co pamiętam to w tym roku było już to zgłoszone.

Radny Bogdan Wdówka: proszę aby osoby które wysypują ten piasek wzięły pod uwagę drzewa. Drzewa i sól to zawsze to drzewo szybciej się skończy. Szkoda drzew, sól robi swoje.

Radna Leokadia Zembal: ja mam pytanie do Pana Radnego Łapecińskiego. Ta droga do Nowego Charpowa była robiona i nie wiem czy Pan tam jechał i widział jak ta droga wygląda w tej chwili. Pół drogi zostało zrobione a pół drogi wysypane. Po prawej stronie jak ja wyjeżdżam  są już takie dziury, że trzeba lewą jechać. Projekt jest jeszcze nie skończony, bo do koca roku miał być skończony, tak?

Wójt Gminy Iwona Kochel: jestem w kontakcie z Panem Dyrektorem i ten zjazd ma być poprawiony.

Radny Powiatu Pyrzyckiego Marcin Łapeciński: Pan Dyrektor dróg miał być wczoraj na terenie gminy Bielice ale będzie jutro. Będzie w Chabowie w sprawie studzienki i poproszę aby podjechał do Charpowa.

Ad. 14

W związku z wyczerpaniem porządku, obrady XLIII sesji Rady Gminy Bielice o godz. 11:20 zamknął Przewodniczący Rady Gminy Bielice Jan Adamski dziękując wszystkim za udział w sesji.

                                                                                                                                  Przewodniczący Rady

                                                                                                                                        Jan Adamski

                                                                                              

                                                                                                     

 

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 Protokół Nr XLIII/2023 z sesji Rady Gminy Bielice z dnia 28 listopada 2023r. 2024-01-09 07:55:57

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krystyna Rutkowska

Data wytworzenia:
18-12-2023

Osoba dodająca informacje

Krystyna Rutkowska

Data publikacji:
09-01-2024 07:55:57

Osoba aktualizująca informacje

Krystyna Rutkowska

Data aktualizacji:
09-01-2024 07:55:57