Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z XVI sesja Rady Gminy Bielice z dnia 2021-03-26

Początek sesji – godz. 10.00

Miejsce sesji –sala konferencyjna Urzędu Gminy  w  Bielicach

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Ponadto na sesji obecni są: Wójt Gminy Bielice – Iwona Kochel, Skarbnik – Monika Szustak

 

Ad.1

Obrady XVI sesji Rady Gminy Bielice otworzył Przewodniczący Radny Jan Adamski.

Na podstawie podpisanej listy obecności Przewodniczący obrad stwierdził, że na stan  15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych jest więc quorum do prowadzenia prawomocnych obrad w dniu dzisiejszym. Nieobecny usprawiedliwiony jest Radny Artur Wcisło i Radosław Pluta.

Przewodniczący obrad Jan Adamski przywitał wszystkich przybyłych na dzisiejszą sesję.

Ad.2

Przewodniczący obrad Jan Adamski: protokół z XV sesji Rady Gminy Bielice był wyłożony do wglądu w biurze Rady, każdy radny mógł się zapoznać z jego treścią.

Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne imienne przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Gminy Bielice.


 Protokół z XV sesji został przyjęty.

 

Ad. 3

Nie zgłoszono zmian do porządku sesji.

Przewodniczący obrad Jan Adamski poddał pod głosowanie jawne imienne przyjęcie porządku XVI sesji.

 

Porządek sesji został przyjęty i przedstawiał się następująco:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Gminy Bielice.
  3. Zgłaszanie zmian do porządku sesji.
  4. Przedstawienie informacji o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.
  5. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Bielice od XV sesji Rady Gminy Bielice.
  6. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Gminy Bielice powierzonych na XV sesji do wykonania Wójtowi Gminy Bielice.
  7. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za 2020 rok oraz potrzeb związanych z realizacją zadań na 2021 rok.
  8. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Bielicach za 2020 rok.
  9. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielicach za 2020 rok oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej na 2021 rok.
  10. Informacja dotycząca opłaty planistycznej i adiacenckiej.
  11. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Bielice na 2021 r.
  12. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Bielice na lata 2021-2032.
  13. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy na 2022 rok.
  14. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie ustalenia statutów sołectw.
  15. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia dokumentu pn.: „Program Ochrony Środowiska dla Gminy Bielice na lata 2020 - 2023 z perspektywą do 2026 roku”.
  16. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Bielice
  17. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat nieruchomości oznaczonych numerami 149 o pow. 0,60 ha, 150 o pow. 0,79 ha, 151 o pow. 0,70 ha, 153 o pow. 0,76 ha, 157/3 o pow. 0,97 ha, 214 o pow. 0,58 ha, 163/2 o pow. 1,13 ha położonych w obrębie geodezyjnym Będgoszcz  w trybie przetargowym
  18. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości niezabudowanych oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki nr 446/4 o pow. 0,3000  i  446/6 o pow. 0,3000 ha położone w obrębie geodezyjnym  Parsów, gmina Bielice.
  19. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji z dnia 10 grudnia 2020r.
  20. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji z dnia 14 grudnia 2020r.
  21. Wolne wnioski i informacje.
  22. Zamknięcie sesji.

 

Porządek stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.

 

Ad.4

Przewodniczący obrad Jan Adamski: do dnia sesji nie zgłoszono interpelacji i zapytań radnych.

Ad. 5.

Przewodniczący obrad Jan Adamski: proszę Panią Wójt o zabranie głosu.

Dyskusja:

Radny Bogdan Wdówka: Pani Wójt może coś na temat dalszej gazyfikacji dalszej części gminy, może Pani coś więcej powiedzieć?

Wójt Gminy Iwona Kochel:  chciałabym, aby cała gmina była zgazyfikowana, niestety na dzień dzisiejszy Bielice były punktem nr  1, gdyż mamy duże liczbę odbiorców. Mamy gminę, szkołę, dom nauczyciela oraz mieszkańców. Następnym etapem są Nowe Linie, gdyż powstaje tak szkółka w miejscu po starych oborach i gospodarz tego miejsca chce podłączyć gaz. Szukamy dalszych rozwiązań czyli dalszych odbiorców. Pomyślałam aby nitka szła w dalszym kierunku tj. Chabowo, Babin itd. Jeśli chodzi o Swochowo, nie wiem jaka jest decyzja Pana Majki gdyż jakby wszystkie kurniki zostały podłączone to Swochowo miałoby wielką szanse na gaz.  Cały czas szukamy potencjalnych odbiorów. Pani z  gazownictwa zapewniła mnie, że jeżeli zgłoszą się odbiorcy a im będzie się to opłacało to na pewno gaz będzie. Wszystko zlęzy od przedsiębiorców czy będą chcieli się podłączyć.

Radny Bogdan Wdówka: Pani Wójt 30 tys. w ramach programu czyste powietrze, te 30 tys. to na co na ulotki, na reklamy, przecież to są żadne pieniądze. 

Pani Wójt: Ja tutaj głos oddam Pani Skarbnik.

Skarbnik Gminy Monika Szustak: 30 tys może to nie jest dużo i jeszcze wytyczne z tego takie są, że na promocję musimy przeznaczyć 20%, czyli 6 tys. Reszta idzie na wyposażenie stanowiska i na wynagrodzenie.

Radny Bogdan Wdówka: tak się zastanawiam, że na dobry kocioł może by starczyło. Z tego co słucham Ministra Klimatu i Środowiska w gminach mają postać punkty konsultacyjne. Dzięki tym punktom interesant, który chciałby robić z ochrony środowiska jest w stanie wyciągnąć 80% kosztów?

Skarbnik Monika Szustak: zgodnie z podpisanym porozumieniem taki punkt konsultacyjny będzie musiał być udostępniony dla ludzi. Obecnie zainteresowanie mieszkańców programem Czyste Powietrze jest bardzo duże od momentu zatrudnienia nowego pracownika. Według mnie te wnioski nie są proste i ludzie mają z tym problem a taki pracownik uważam, że jest bardzo potrzebny. Nawet, był zarzut do gminy, że jesteśmy jedna z ostatnich gmin w co nie wierzę, że nie ma u nas pracownika który się tym zajmuje. Taki punkt konsultacyjny będzie ale czy ludzie będą z niego korzystać? My nie wiemy czy te 30 tys. będzie corocznie na obsługę. Jeszcze OPS wydaje zaświadczenia dla wniosków podwyższonych i od takiego zaświadczenia gmina też będzie otrzymywała pieniądze. Jeżeli gmina zawiezie do Szczecina kompletny wniosek a my mamy na to 5 dni roboczych od złożenia wniosku to gmina otrzyma 50 zł, jeżeli jest to wniosek podwyższony dla osób o niskich dochodach to wtedy otrzymamy 100 zł od wniosku.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Ad.6

Przewodniczący obrad Jan Adamski: proszę Panią Wójt o zabranie głosu.

Dyskusja: brak

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad. 7

Przewodniczący obrad Jan Adamski poinformował, że sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za 2020 rok oraz potrzeb związanych z realizacją zadań na 2021 rok zostało przedstawione na Komisji Wspólnej.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Ad. 8

Przewodniczący obrad Jan Adamski poinformował, że informację z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Akoholowych w Bielicach za 2020 rok została przedstawione na Komisji Wspólnej.

Dyskusja: brak.

Informacja stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Ad. 9

Przewodniczący obrad Jan Adamski poinformował, że sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielicach za 2020 rok oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej na 2021 rok  zostało przedstawione na Komisji Wspólnej.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował, że w poprzednich przypadkach takiej opinii nie było.

 

Dyskusja: brak

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

Ad. 10

Przewodniczący obrad Jan Adamski poinformował, że informację dotyczącą opłaty planistycznej i adiacenckiej została przedstawiona na komisji Wspólnej.

Przewodniczący obrad Jan Adamski: chciałbym powiedzieć, że obydwie opłaty zasilają budżet gminy Bielice. Jest to opłata w wysokości 30 %, taka została uchwalona. Z tego co pamiętam z komisji wpływy z tej opłaty nie są takie duże. Za ubiegły rok było to 14 tys. zł. Pani Skarbnik podpowiada, że to i tak było dużo.

Informacja stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

Ad. 11

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Bielice na 2021 rok.

 

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji   o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja: brak

Uchwała nr XVI/120/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 9.

Ad. 12

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Bielice na lata 2021-2023

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja: brak

 

Uchwała nr XVI/121/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 10.

Ad.13.

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszy sołeckiego w budżecie gminy na 2022 rok.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji   o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski: jest to drugi rok funkcjonowania funduszu sołeckiego. Walczyliśmy razem z Radnym Bogdanem Wdówka cztery lata o stworzenie tego fundusz i o uchwalenie go. W poprzedniej kadencji to się nie udało w tej udało się. Może to wykorzystanie nie jest 100 % ale mamy dopiero drugi rok funkcjonowania funduszu. Myślę, że z każdym rokiem wykorzystanie funduszu będzie coraz większe. 

 

Skarbnik Gminy Monika Szustak: wiele gmin rezygnuje z funduszu ze względu na rozdrobnienie zadań i dużą pracę pracowników.



Uchwała nr XVI/122/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 11.

 

Ad.14

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia statutów sołectw.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały oraz odczytał 2 autopoprawki jakie zostały podjęte na posiedzeniu komisji.

 

Dyskusja: brak

Uchwała nr XVI/123/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 12.

 

 

Ad. 15

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia dokumentu pn.: „Program Ochrony Środowiska dla Gminy Bielice na lata 2020-2023 z perspektywą do 2026 roku”.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja: brak


Uchwała nr XVI/124/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 13.

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski ogłosił 10 minutową przerwę.

 

Ad. 16

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Bielice.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji   o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja:

 

Pan Radny Bogdan Wdówka: Panie Wójt czy w przeciągu zeszłego roku korzystaliśmy z usług tego schroniska, w Trzciance?

 

Pani Wójt: Tak, korzystaliśmy.

 

Pan Radny Bogdan Wdówka: A jaki koszt, koszty zostały poniesione z tego tytułu?

 

Pani Skarbnik: Mamy podpisaną umowę i płacimy 300 zł miesięcznie.

 

Pan Radny Bogdan Wdówka: Czy zwierzak jest, czy nie?

 

Pani Skarbnik: Czy zwierzak jest czy nie ale w każdej chwili przyjmą każde zwierzę. Taka umowa jest wymagana.

 

Pan Radny Bogdan Wdówka: I wtedy to taki pracownik z gminy takiego zwierzaka musi zawieźć, czy oni przyjeżdżają? Jak to się odbywa?

 

Pani Skarbnik: Oni przyjeżdżają? Oni przyjeżdżają, tak faktycznie oni przyjeżdżają Tego to akurat nie wiedziałam



Uchwała nr XVI/125/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 13.

 

Ad. 17

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat nieruchomości oznaczonych numerami 149 o pow. 0,60 ha, 150 o pow. 0,79 ha, 151 o pow. 0,70 ha, 153 o pow. 0,76 ha, 157/3 o pow. 0,97 ha, 214 o pow. 0,58 ha, 163/2 o pow. 1,13 ha położonych w obrębie geodezyjnym Będgoszcz w trybie przetargowym.

 

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja: brak



Uchwała nr XVI/126/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 14.

 

Ad.18

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości niezabudowanych oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki nr 446/4 o pow. 0,3000 i 446/6 o pow. 0,3000 ha położonych w obrębie geodezyjnym Parsów, gmina Bielice. 

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja: brak



Uchwała nr XVI/127/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 15.

 

 

Ad.19

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji  z dnia 10 grudnia  2020 roku.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja: brak



Uchwała nr XVI/128/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 16.

 

 

 

Ad.20

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski oczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji  z dnia 14 grudnia  2020 roku.

Następnie Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Wspólnej Komisji  o przedstawienie opinii:

 

Przewodniczący Wspólnej Komisji poinformował o pozytywnym zaopiniowaniu projektu uchwały.

 

Dyskusja: brak


Uchwała nr XVI/129/21 została podjęta i stanowi załącznik nr 17.

 

Ad. 21

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski: Proszę, kto chciałby zabrać głos?

 

Pan Radny Andrzej Skiba: Pani Wójt, ja mam pytanie, bo kiedy wróciłem przedwczoraj z komisji, zadzwonił jeden z mieszkańców Starego Chrapowa z zapytaniem: „Czy jest w planach rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Stare Chrapowo?”. Z tego względu, że osoby, które mają zamiar się budować na działkach budowlanych, byłyby zainteresowane tym żeby sieć kanalizacyjna, to znaczy sieć wodociągowa, była do nich dociągnięta. Oczywiście, zdają sobie z tego sprawę, że samo przyłączenie wody do działki jest na koszt właściciela tejże działki, ale pytanie było takie, czy aktualnie jest w planach rozbudowa tej sieci do tych działek budowlanych.

 

Pani Wójt: To znaczy w planach niestety przykro mi, ale nie mamy. Zależałoby nam aby osoby, które będą się budowały robiły własne studnie oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków.  Oddam głos Pani Skarbnik odnośnie kwestii finansowych. Chciałabym, aby wyjaśniła dlaczego jest taka a nie inna decyzja, jakie to są ogromne koszty i jak tutaj wygląda sytuacja właśnie         z tego względu, jeśli chodzi o sieć wodociągową.

 

Pani Skarbnik: Dziękuję. Gmina ma obowiązek zaopatrzyć mieszkańców w wodę. O ile wiemy poprzedni Wójt wydał bardzo dużo decyzji o warunkach zabudowy, które mówią o przyłączeniu się do sieci wodociągowej. W obecnej chwili spłacamy jedną umowę, podpisane porozumienie, zostało nam do spłaty jeszcze 30 tys. Kolejna jest w Babinie, wydatek rzędu 100 tys., w Bielicach 50 tys., kolejne osoby są w kolejce. Przypominam, że to są decyzje z 2011-2012 roku. Mamy takie zarządzenie, że wypłacimy pieniądze, jeżeli będą zabezpieczone w budżecie. To nie są małe pieniądze. W obecnej chwili kiedy są wydawane decyzje o warunkach zabudowy to tylko i wyłącznie na studnie. Z tego co ja się orientowałam i dzwoniłam po innych gminach robią tak samo. Po prostu gminy nie jest na to stać. Jest część osób, dzięki naszemu pracownikowi merytorycznemu, który przekonał część osób do wybudowania studni, bo też byśmy musieli zapłacić. Powiem szczerze, że o ile mi wiadomo takich decyzji jest 8, a ile jest więcej to nie wiem. To są decyzje z 2011-2012 rok. I gmina musi je zrealizować.

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski: dostałem kilka pytań odnośnie możliwości zamontowania paczkomatu w miejscowości Bielice. Czy taka możliwość istnieje?

 

Pani Wójt: Staramy się o to. Istnieje taka możliwość, zobaczymy tylko czy się uda, ale chcemy i myśleliśmy już nawet o miejscu. Były rozważane miejsce przy Dino i miejsce przy OSP w Bielicach.  Mam nadzieje, że nam się to uda i w krótkim czasie taki paczkomat u nas powstanie.

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski: Czyli kroki jakieś zostały podjęte?

 

Pani Wójt: Tak, nam na tym też zależy, żeby mieszkańcy nie musieli jechać do Pyrzyc po odbiory paczek, tylko żeby było to w gminie, na miejscu.

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski: Następne pytanie z jakim mieszkańcy dzwonią do problem nazwijmy to czyszczenie przez Eneę instalacji, tych napowietrznych, które zakończyło się tym, że gałęzie zostały na poboczach dróg. Czy zostały w tej sprawie podjęte jakieś czynności?

 

Pani Wójt: Z tego co wiem, to już niektóre zostały sprzątnięte, ale widzę też, że leżą. Rozmawiałam już z Panem Mocarskim, żeby w tej sprawi interweniował. Więc kilka telefonów trzeba będzie wykonać, zanim oni to uporządkują. Ale mam nadzieję, że w krótkim czasie zostanie to uporządkowane. Proszę Państwa jeszcze tak przy okazji powiem, że wczoraj jadąc z Kozielic, bo byłam tam na rozmowie z Panem Wójtem Rybkowskim zauważyłam, ze już kleją powoli dziury. Dowiedziałam się od pracowników z powiatu, że na razie będą robić większe dziury a następnie będzie robiła firma, która te małe będzie zakrywać i wyrównywać. Także to nie będzie jeszcze koniec. Dlatego proszę, że jeżeli coś zauważycie, że gdzieś mniejsze dziury zostały pominięte o zgłaszanie nam tego. Ale widzę, że działania już są podjęte, co mnie również bardzo ucieszyło. Natomiast wracając do gałęzi  po komisji porozmawiam z Panem Mocarskim i zapytam na jakim to jest etapie.      

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski: Bo myślę, że to jest zdanie wszystkich Radnych, że instytucje, które są luźno związane z gminą, mają gminę w takim poważaniu, że nie mają zamiaru angażować się. Myślę, że to nie jest pierwszy przypadek i chodzi nam tutaj np. Eneę. Mieliśmy na posiedzeniu wspólnym komisji sprawę gazowników, więc myślę, Pani Wójt trzeba tutaj przycisnąć tych, którzy są jak gdyby na zewnątrz a ich działania i praca odbija się niekorzystnie na mieszkańcach.

 

Pani Wójt: My naprawdę do nich dzwonimy. Proszę mi wierzyć, czasami pracownik pół dnia wisi na telefonie, żeby się dodzwonić albo piszemy e-maile. Ale e-maile wiadomo są przyjęte i na tym się kończy. Ja wiem, że ze względu na covid funkcjonowanie urzędów jest dzisiaj utrudnione. Pracują zdalnie, albo ich nie ma, albo nie odbierają telefonów. Także staramy się naprawdę, bo widzimy nieporządki zostawione, ale to nie jest też takie proste. Gdybyśmy mogli sami to pojechać i zrobić to też byłoby inaczej, byłoby szybciej.    

 

Pan Radny Jan Geldner: Pani Wójt, do mnie docierają takie informacje, że kierowca tego busa nowego ładuje śmieci z tyłu na pakę i wozi do punktu zbiorczego. Nie wiem, czy to jest złośliwość czy taka jest prawda.

 

Pani Wójt: Chodzi o tego nowego busa, który kupiliśmy? Ja pierwsze słyszę od Pana. Spróbuję to wyjaśnić. Wiem, że w ten biały to na pewno, bo to jest stary bus do prac. Tak jak ostatnio na komisji wspomniałam jest mnóstwo śmieci, które też zauważamy i wywozimy we własnym zakresie, bo są wyrzucane przez różne osoby ale tego nie widziałam. Wydaje mi się, ze Pan Sebastian dba o ten samochód, bo kiedy jadę jest zawsze czyściutko. Ale być może  coś tam się wydarzyło. Ja to wyjaśnię na pewno i porozmawiam z Panem Sebastianem ale naprawdę pierwsze o tym słyszę bo gdybym to widziała to bym zareagowała.    

 

Przewodniczący obrad Jan Adamski: Mam jeszcze jedno pytanie. Jak mnie pamięć nie myli w ubiegłym roku przedłużona została kadencja Pni Dyrektor szkoły czyli rozumiem na rok , to było chyba do sierpnia 2021 roku. Czy są czynione przygotowania do konkursu, czy jak to będzie wyglądało dalej? 

 

Pani Wójt: Pani Dyrektor ma przedłużenie na koleje 4 lata, ponieważ tak wynikało to z Ustawy przez covid, po prostu nie będzie w tym momencie żadnych wyborów na dyrektorów. Dostaliśmy to odgórnie. Papiery przyszły z Kuratorium. Pracownik się tym zajął i tak sytuacja wygląda. Myśleliśmy, że konkurs się odbędzie, niestety nie m takiej możliwości.

 

Ad.22.

 

W związku z wyczerpaniem porządku, obrady XVI sesji Rady Gminy Bielice o godz. 11.05 zamknął Przewodniczący Rady Gminy Bielice Jan Adamski dziękując wszystkim za udział w sesji a jednocześnie składając życzenia świąteczne.

  

 

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 Protokół z XVI sesja Rady Gminy Bielice z dnia 2021-03-26 2022-02-01 12:15:08

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

-

Data wytworzenia:
-

Osoba dodająca informacje

Krystyna Rutkowska

Data publikacji:
01-02-2022 12:15:08

Osoba aktualizująca informacje

Krystyna Rutkowska

Data aktualizacji:
01-02-2022 12:15:08