Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 72/2009 Wójta Gminy Bielice z dnia 1 września 2009 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Bielicach

Zarządzenie Nr 72/09 Wójta Gminy Bielice z dnia 01 września 2009 roku     w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Bielicach         Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam co następuje: § 1. W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy w Bielicach, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 51/2009 Wójta Gminy Bielice 
z dnia 15 czerwca 2009r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy w Bielicach, wprowadzam następujące zmiany: 1) w § 18 pkt 4 ppkt c otrzymuje brzmienie: „ Stanowisko ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych.” 2) w § 18 pkt 9 otrzymuje brzmienie: „ Samodzielne stanowisko pracy ds. Wymiaru Podatków i Opłat – BiF, Promocji Gminy – PG i Zdrowia – ZR.” 3) § 30 otrzymuje brzmienie : Do zadań na stanowisku pracy ds. Wymiaru Podatku i Opłat, Promocji gminy i Zdrowia należy w szczególności:   1.W zakresie wymiaru podatku i opłat należy w szczególności: 1)     pobór opłaty skarbowej od czynności urzędowych i zaświadczeń,   2)      wymiar podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego tj.: wprowadzanie danych, ewidencja w zakresie powierzchni posiadanych gruntów oraz nieruchomości niezabudowanych; 3)     prowadzenie ewidencji, dokonywanie przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego zgodnie ze składanymi deklaracjami podatkowymi; 4)     przyjmowanie informacji od podatników w zakresie posiadanych lub nowo nabytych nieruchomości; 5)     przygotowywanie decyzji wymiarowych w zakresie ww. podatków;  6)     kwartalne sporządzanie i przedkładanie organowi nadzorującemu (tj. Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), sprawozdań w zakresie udzielonej pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz posiadanych przez nich zaległościach za pośrednictwem Regionalnej Izby Obrachunkowej; 7)     przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w zakresie wysokości stawek podatkowych, ulg i zwolnień w podatkach i opłatach lokalnych, sposobu poboru podatków i opłat, 8)     prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów na poszczególne rodzaje podatków; 9)     prowadzenie ewidencji podatników i wymierzanie podatku od posiadania psów; 10)wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tyt. wykupu mienia komunalnego; 11)sporządzanie danych do sprawozdawczości budżetowej w zakresie: a.        wymiaru i poboru zobowiązań podatkowych; b.       skutków obniżenia górnych stawek podatków i opłat lokalnych; c.       udzielonych ulg z tytułu umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty; 12)dokonywanie przypisów i odpisów powstałych w związku ze zmianą właścicieli lub użytkowników nieruchomości wynikłych w ciągu roku podatkowego – zmiany decyzji wymiarowych (ustalających); 13)wydawanie zaświadczeń: a.     dochodowości z indywidualnych gospodarstw rolnych; b.     opłaceniu składek do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego; 14)rozpatrywanie podań i wniosków oraz przygotowywanie decyzji w sprawach: a.      umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowych; b.     odroczenia lub rozłożenia na raty terminu płatności należności podatkowych; c.     zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej; d.    zwolnień w podatku rolnym i od nieruchomości;   2. Do zakresu promocji należy: 1)   współpraca z organizacjami i instytucjami – lokalnymi, regionalnymi,
          krajowymi i zagranicznymi  w celu tworzenia warunków dla rozwoju
          gospodarczego Gminy; 2)                organizowanie i udział w spotkaniach, seminariach i konferencjach promujących rozwój gospodarczy Gminy; 3)                 organizacja oraz uczestnictwo we wszelkich konferencjach prasowych i innych kontaktach Wójta i władz Gminy ze środkami przekazu, udzielanie informacji zgodnie z upoważnieniem Wójta; 4)                 śledzenie środków przekazu, zbieranie i analiza publikacji dotyczących działalności władz Gminy oraz przygotowywanie stanowiska w tym zakresie; 5)                 przygotowywanie planów i harmonogramów działalności promocyjnej Wójta oraz materiałów promocyjnych Gminy; 6)                 prowadzenie spraw kontaktów zagranicznych Wójta, w tym organizowanie przyjazdów gości zagranicznych oraz wyjazdów delegacji Wójta; 7)                 podejmowanie innych form promocji w kraju i poza jego granicami poprzez: opracowywanie folderów, informowanie o możliwościach inwestowania w Gminie; 8)                 opracowywanie, przygotowywanie i dystrybucja materiałów promocyjnych Gminy; 9)                 współpraca z innymi wydziałami, Sołectwami w celu promowania Gminy na targach, wystawach i festynach; 10)            prowadzenie całości spraw związanych z organizowaniem i realizacją gminnych imprez masowych; 11)            przygotowywanie niezbędnych materiałów umożliwiających obejmowanie przez Wójta patronatem imprez okolicznościowych; 12)            udział w przygotowywaniu i redagowaniu Gminnej strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej oraz gazety lokalnej „Nasz Powiat”.   3.Do zakresu zdrowia: 1)     prowadzenie przepisów prawnych dotyczących ochrony zdrowia ludności; 2) organizowanie badań profilaktycznych dla mieszkańców gminy Bielice.   4. Koordynowanie i wykonywanie prac związanych z wyborami do izb rolniczych 5.Współpraca z sołtysami i radami sołeckimi. 6. Przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w zakresie swojego stanowiska.   4) w § 19 wprowadza się zmianę struktury organizacyjnej Urzędu, którą określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.   5) w § 20 wprowadza się zmiany w planie zastępstw stanowisk pracy w Urzędzie Gminy w Bielicach stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.   § 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.    Wójt Gminy Bielice Zdzisław Lech Twardowski       ZAŁĄCZNIK NR 2       PLAN ZASTĘPSTW STANOWISK PRACY W URZĘDZIE GMINY W BIELICACH    
  1. Stanowisko ds. Informacji Niejawnych, ABI, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego, Ochotniczych Straży Pożarnych, Zaopatrzenia
-    zastępuje wzajemnie stanowisko ds. Obywatelskich, Wojskowych, Obronnych.   2.   Stanowisko pracy ds. Oświaty, Kultury i Sportu, Turystyki i Rekreacji, Gospodarki Komunalnej -    zastępuje wzajemnie stanowisko ds. Inwestycji, Budownictwa i Remontów, Gospodarki Przestrzennej, Drogownictwa, Zamówień Publicznych.   3.   Stanowisko pracy ds. Obsługi Biura Rady, Działalności Gospodarczej, Archiwum -    zastępuje wzajemnie stanowisko ds. Rolnictwa, Gospodarki Mieszkaniowej, Gospodarki Nieruchomościami w zakresie spraw bieżących .   4.   Stanowisko pracy ds. Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Leśnej, Melioracji i Łąkarstwa, Funduszy Europejskich -    zastępuje wzajemnie  stanowisko ds. Oświaty, Kultury i Sportu, Turystyki i Rekreacji, Gospodarki Komunalnej   5.   Stanowisko pracy Sekretarki zastępuje stanowisko Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w zakresie prowadzenia korespondencji Urzędu (przyjmowanie, wysyłanie).   6.   Stanowisko pracy ds. Rolnictwa, Gospodarki Mieszkaniowej, Gospodarki Nieruchomościami dodatkowo zastępuje stanowisko Sekretarki w zakresie bieżących spraw obsługi sekretariatu, BIP.  
  1. Stanowisko pracy ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych.
Zastępuje stanowisko pracy ds. Prowadzenia Kasy, Podatku VAT, Świadczeń Pracowniczych i Przedmiotów Nietrwałych w zakresie prowadzenia kasy .  
  1. Stanowisko pracy ds. płac i rozliczeń finansowych
zastępuje wzajemnie stanowisko pracy ds. księgowości budżetowej.  
  1. Stanowisko pracy ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych.
zastępuje wzajemnie stanowisko pracy ds. Wymiaru Podatków i Opłat, Promocji Gminy i Zdrowia

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Joanna Szewczyk

Data wytworzenia:
05 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Weronika Tarka

Data publikacji:
12 wrz 2019, godz. 10:53

Osoba aktualizująca informacje

Weronika Tarka

Data aktualizacji:
12 wrz 2019, godz. 10:53