Zarządzenie Nr 72/2009 Wójta Gminy Bielice z dnia 1 września 2009 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Bielicach
Zarządzenie Nr 72/09
Wójta Gminy Bielice
z dnia 01 września 2009 roku
w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Bielicach
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam co następuje:
§ 1. W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy w Bielicach, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 51/2009 Wójta Gminy Bielice
z dnia 15 czerwca 2009r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy w Bielicach, wprowadzam następujące zmiany: 1) w § 18 pkt 4 ppkt c otrzymuje brzmienie: „ Stanowisko ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych.” 2) w § 18 pkt 9 otrzymuje brzmienie: „ Samodzielne stanowisko pracy ds. Wymiaru Podatków i Opłat – BiF, Promocji Gminy – PG i Zdrowia – ZR.” 3) § 30 otrzymuje brzmienie : Do zadań na stanowisku pracy ds. Wymiaru Podatku i Opłat, Promocji gminy i Zdrowia należy w szczególności: 1.W zakresie wymiaru podatku i opłat należy w szczególności: 1) pobór opłaty skarbowej od czynności urzędowych i zaświadczeń, 2) wymiar podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego tj.: wprowadzanie danych, ewidencja w zakresie powierzchni posiadanych gruntów oraz nieruchomości niezabudowanych; 3) prowadzenie ewidencji, dokonywanie przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego zgodnie ze składanymi deklaracjami podatkowymi; 4) przyjmowanie informacji od podatników w zakresie posiadanych lub nowo nabytych nieruchomości; 5) przygotowywanie decyzji wymiarowych w zakresie ww. podatków; 6) kwartalne sporządzanie i przedkładanie organowi nadzorującemu (tj. Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), sprawozdań w zakresie udzielonej pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz posiadanych przez nich zaległościach za pośrednictwem Regionalnej Izby Obrachunkowej; 7) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w zakresie wysokości stawek podatkowych, ulg i zwolnień w podatkach i opłatach lokalnych, sposobu poboru podatków i opłat, 8) prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów na poszczególne rodzaje podatków; 9) prowadzenie ewidencji podatników i wymierzanie podatku od posiadania psów; 10)wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tyt. wykupu mienia komunalnego; 11)sporządzanie danych do sprawozdawczości budżetowej w zakresie: a. wymiaru i poboru zobowiązań podatkowych; b. skutków obniżenia górnych stawek podatków i opłat lokalnych; c. udzielonych ulg z tytułu umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty; 12)dokonywanie przypisów i odpisów powstałych w związku ze zmianą właścicieli lub użytkowników nieruchomości wynikłych w ciągu roku podatkowego – zmiany decyzji wymiarowych (ustalających); 13)wydawanie zaświadczeń: a. dochodowości z indywidualnych gospodarstw rolnych; b. opłaceniu składek do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego; 14)rozpatrywanie podań i wniosków oraz przygotowywanie decyzji w sprawach: a. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowych; b. odroczenia lub rozłożenia na raty terminu płatności należności podatkowych; c. zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej; d. zwolnień w podatku rolnym i od nieruchomości; 2. Do zakresu promocji należy: 1) współpraca z organizacjami i instytucjami – lokalnymi, regionalnymi,
krajowymi i zagranicznymi w celu tworzenia warunków dla rozwoju
gospodarczego Gminy; 2) organizowanie i udział w spotkaniach, seminariach i konferencjach promujących rozwój gospodarczy Gminy; 3) organizacja oraz uczestnictwo we wszelkich konferencjach prasowych i innych kontaktach Wójta i władz Gminy ze środkami przekazu, udzielanie informacji zgodnie z upoważnieniem Wójta; 4) śledzenie środków przekazu, zbieranie i analiza publikacji dotyczących działalności władz Gminy oraz przygotowywanie stanowiska w tym zakresie; 5) przygotowywanie planów i harmonogramów działalności promocyjnej Wójta oraz materiałów promocyjnych Gminy; 6) prowadzenie spraw kontaktów zagranicznych Wójta, w tym organizowanie przyjazdów gości zagranicznych oraz wyjazdów delegacji Wójta; 7) podejmowanie innych form promocji w kraju i poza jego granicami poprzez: opracowywanie folderów, informowanie o możliwościach inwestowania w Gminie; 8) opracowywanie, przygotowywanie i dystrybucja materiałów promocyjnych Gminy; 9) współpraca z innymi wydziałami, Sołectwami w celu promowania Gminy na targach, wystawach i festynach; 10) prowadzenie całości spraw związanych z organizowaniem i realizacją gminnych imprez masowych; 11) przygotowywanie niezbędnych materiałów umożliwiających obejmowanie przez Wójta patronatem imprez okolicznościowych; 12) udział w przygotowywaniu i redagowaniu Gminnej strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej oraz gazety lokalnej „Nasz Powiat”. 3.Do zakresu zdrowia: 1) prowadzenie przepisów prawnych dotyczących ochrony zdrowia ludności; 2) organizowanie badań profilaktycznych dla mieszkańców gminy Bielice. 4. Koordynowanie i wykonywanie prac związanych z wyborami do izb rolniczych 5.Współpraca z sołtysami i radami sołeckimi. 6. Przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w zakresie swojego stanowiska. 4) w § 19 wprowadza się zmianę struktury organizacyjnej Urzędu, którą określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia. 5) w § 20 wprowadza się zmiany w planie zastępstw stanowisk pracy w Urzędzie Gminy w Bielicach stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia. § 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Wójt Gminy Bielice Zdzisław Lech Twardowski ZAŁĄCZNIK NR 2 PLAN ZASTĘPSTW STANOWISK PRACY W URZĘDZIE GMINY W BIELICACH
z dnia 15 czerwca 2009r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy w Bielicach, wprowadzam następujące zmiany: 1) w § 18 pkt 4 ppkt c otrzymuje brzmienie: „ Stanowisko ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych.” 2) w § 18 pkt 9 otrzymuje brzmienie: „ Samodzielne stanowisko pracy ds. Wymiaru Podatków i Opłat – BiF, Promocji Gminy – PG i Zdrowia – ZR.” 3) § 30 otrzymuje brzmienie : Do zadań na stanowisku pracy ds. Wymiaru Podatku i Opłat, Promocji gminy i Zdrowia należy w szczególności: 1.W zakresie wymiaru podatku i opłat należy w szczególności: 1) pobór opłaty skarbowej od czynności urzędowych i zaświadczeń, 2) wymiar podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego tj.: wprowadzanie danych, ewidencja w zakresie powierzchni posiadanych gruntów oraz nieruchomości niezabudowanych; 3) prowadzenie ewidencji, dokonywanie przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego zgodnie ze składanymi deklaracjami podatkowymi; 4) przyjmowanie informacji od podatników w zakresie posiadanych lub nowo nabytych nieruchomości; 5) przygotowywanie decyzji wymiarowych w zakresie ww. podatków; 6) kwartalne sporządzanie i przedkładanie organowi nadzorującemu (tj. Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), sprawozdań w zakresie udzielonej pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz posiadanych przez nich zaległościach za pośrednictwem Regionalnej Izby Obrachunkowej; 7) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w zakresie wysokości stawek podatkowych, ulg i zwolnień w podatkach i opłatach lokalnych, sposobu poboru podatków i opłat, 8) prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów na poszczególne rodzaje podatków; 9) prowadzenie ewidencji podatników i wymierzanie podatku od posiadania psów; 10)wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tyt. wykupu mienia komunalnego; 11)sporządzanie danych do sprawozdawczości budżetowej w zakresie: a. wymiaru i poboru zobowiązań podatkowych; b. skutków obniżenia górnych stawek podatków i opłat lokalnych; c. udzielonych ulg z tytułu umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty; 12)dokonywanie przypisów i odpisów powstałych w związku ze zmianą właścicieli lub użytkowników nieruchomości wynikłych w ciągu roku podatkowego – zmiany decyzji wymiarowych (ustalających); 13)wydawanie zaświadczeń: a. dochodowości z indywidualnych gospodarstw rolnych; b. opłaceniu składek do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego; 14)rozpatrywanie podań i wniosków oraz przygotowywanie decyzji w sprawach: a. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowych; b. odroczenia lub rozłożenia na raty terminu płatności należności podatkowych; c. zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej; d. zwolnień w podatku rolnym i od nieruchomości; 2. Do zakresu promocji należy: 1) współpraca z organizacjami i instytucjami – lokalnymi, regionalnymi,
krajowymi i zagranicznymi w celu tworzenia warunków dla rozwoju
gospodarczego Gminy; 2) organizowanie i udział w spotkaniach, seminariach i konferencjach promujących rozwój gospodarczy Gminy; 3) organizacja oraz uczestnictwo we wszelkich konferencjach prasowych i innych kontaktach Wójta i władz Gminy ze środkami przekazu, udzielanie informacji zgodnie z upoważnieniem Wójta; 4) śledzenie środków przekazu, zbieranie i analiza publikacji dotyczących działalności władz Gminy oraz przygotowywanie stanowiska w tym zakresie; 5) przygotowywanie planów i harmonogramów działalności promocyjnej Wójta oraz materiałów promocyjnych Gminy; 6) prowadzenie spraw kontaktów zagranicznych Wójta, w tym organizowanie przyjazdów gości zagranicznych oraz wyjazdów delegacji Wójta; 7) podejmowanie innych form promocji w kraju i poza jego granicami poprzez: opracowywanie folderów, informowanie o możliwościach inwestowania w Gminie; 8) opracowywanie, przygotowywanie i dystrybucja materiałów promocyjnych Gminy; 9) współpraca z innymi wydziałami, Sołectwami w celu promowania Gminy na targach, wystawach i festynach; 10) prowadzenie całości spraw związanych z organizowaniem i realizacją gminnych imprez masowych; 11) przygotowywanie niezbędnych materiałów umożliwiających obejmowanie przez Wójta patronatem imprez okolicznościowych; 12) udział w przygotowywaniu i redagowaniu Gminnej strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej oraz gazety lokalnej „Nasz Powiat”. 3.Do zakresu zdrowia: 1) prowadzenie przepisów prawnych dotyczących ochrony zdrowia ludności; 2) organizowanie badań profilaktycznych dla mieszkańców gminy Bielice. 4. Koordynowanie i wykonywanie prac związanych z wyborami do izb rolniczych 5.Współpraca z sołtysami i radami sołeckimi. 6. Przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w zakresie swojego stanowiska. 4) w § 19 wprowadza się zmianę struktury organizacyjnej Urzędu, którą określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia. 5) w § 20 wprowadza się zmiany w planie zastępstw stanowisk pracy w Urzędzie Gminy w Bielicach stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia. § 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Wójt Gminy Bielice Zdzisław Lech Twardowski ZAŁĄCZNIK NR 2 PLAN ZASTĘPSTW STANOWISK PRACY W URZĘDZIE GMINY W BIELICACH
- Stanowisko ds. Informacji Niejawnych, ABI, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego, Ochotniczych Straży Pożarnych, Zaopatrzenia
- Stanowisko pracy ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych.
- Stanowisko pracy ds. płac i rozliczeń finansowych
- Stanowisko pracy ds. Windykacji Należności Budżetowych, Środków Trwałych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Joanna Szewczyk Data wytworzenia:
05 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
12 wrz 2019, godz. 10:53
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
12 wrz 2019, godz. 10:53