Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

ZARZĄDZENIE Nr 6/2003


ZARZĄDZENIE NR 6/2002

Wójta Gminy Bielice

z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie powołania Komisji Przetargowej

Na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 20001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271), § 8 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 1998r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania przetargów w zbyciu nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność gminy (Dz.U. Nr 9 , poz. 30) oraz art. 20a ustawy z dnia 10 czerwca 1994r. o zamówieniach publicznych (Dz.U. z 2002r. Nr 72, poz. 664, Nr 113, poz. 984, Nr 115, poz. 1002) zarządzam, co następuje:

§ 1

Powołuję Komisję Przetargową w następującym składzie:

1) Halina Rabenda - przewodnicząca

2) Halina Sauermann - członek

3) Magdalena Sujka - członek

4) Ferdynand Faliszek - członek

5) Adam Pluta - członek

6) Ryszard Mocarski

§ 2

Komisja przeprowadzać będzie postępowania przetargowe w sprawach regulowanych następującymi przepisami:

a) ustawa z dnia 10 czerwca 1994r. (Dz.U. z 2002r. Nr 72, poz. 664 z późn.zm.)

b) ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z

2000r. Nr 46, poz. 543 z późn.zm.)

§ 3

Komisja działać będzie w oparciu i na zasadach określonych w Regulaminach stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 2 do niniejszego Zarządzenia.

§ 4

Traci moc Uchwała Nr 12/99 Zarządu Gminy Bielice z dnia 12 stycznia 1999r. w sprawie powołania Zespołu Przetargowego Zamówień Publicznych.

§ 5

Zarządzenie chodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Wójta Gminy nr 6/2002

z dn. 9 grudnia 2002r.

Regulamin pracy Komisji Przetargowej

dotyczącej sprzedaży nieruchomości

(Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13.01.1998r. Dz.u. Nr 9, poz. 30)

§ 1

1. Przetarg przeprowadza komisja powołana przez Wójta Gminy Bielice.

2. W skład komisji wchodzi przewodniczący i przynajmniej dwóch członków.

3. Przewodniczący komisji wykonuje następujące czynności w czasie trwania przetargu:

a) otwiera przetarg i podaje warunki jego przeprowadzenia,

b) informuje o przedmiocie przetargu i podaje cenę wywoławczą,

c) ogłasza osoby dopuszczone do wzięcia udziału w przetargu,

d) sporządza protokół z przeprowadzenia przetargu.

§ 2

1. W przetargu mogą brać udział:

a) osoba fizyczna - osobiście lub przez upoważnionego notarialnie

pełnomocnika,

b) osoba prawna, jej upoważniony przedstawiciel,

c) cudzoziemcy posiadający zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych na nabycie

na własność lub użytkowanie wieczyste nieruchomości będącej przedmiotem

przetargu ustnego - zgodnie z ustawą z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu

nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 1996r. Nr 54, poz. 245)

2. W przetargu nie mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład komisji

przeprowadzającej przetarg jak również osoby im bliskie.

§ 3

Formalnymi warunkami przystąpienia do przetargu są:

a) wpłacenie wadium w terminie i wysokości podanej w ogłoszeniu

b) okazanie się dokumentem tożsamości, pełnomocnictwem i dokumentem

tożsamości w razie reprezentowania osób prawnych lub fizycznych,

c) decyzję w sprawie zezwolenia na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca,

d) aktualny wypis z rejestru sądowego, w przypadku osoby prawnej.

§ 4

Warunki finansowe:

a) wysokość wadium nie może być niższa niż 10% ceny wywoławczej i wyższa

niż 20% ceny wywoławczej,

b) wadium należy wpłacić:

- w terminie i wysokości określonej w ogłoszeniu,

- gotówka lub czekiem potwierdzonym - w kasie urzędu gminy,

- przelewem na wskazane konto,

c) wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który wygrał przetarg zalicza

się na poczet ceny sprzedaży lub pierwszej opłaty w przypadku użytkowania

wieczystego,

d) wadium ulega przepadkowi w razie nie usprawiedliwionego uchylenia się od

podpisania umowy notarialnej przez uczestnika, który wygrał przetarg,

e) wadium wpłacone gotówką zwraca się po zakończeniu przetargu lub jego

odwołaniu, natomiast przelewem w ciągu 3 dni od dnia zakończenia lub

odwołania przetargu,

f) odbiór wadium w późniejszym terminie wymaga wcześniejszego uzgodnienia.

§ 5

1. Przetarg jest ważny jeżeli chociaż jeden uczestnik zgłosi co najmniej jedno

postąpienie powyżej ceny wywoławczej,

2. Cena zaoferowana przez uczestnika przetargu przestaje wiązać gdy inny

uczestnik zaoferuje cenę wyższą.

3. Po ustaniu zgłaszania postąpień przewodniczący komisji wywołuje cenę

osiągniętą w przetargu, zamyka przetarg oraz informuje, kto wygrał przetarg.

§ 6

Cena osiągniętą w przetargu stanowi cenę nabycia lub podstawę do ustalenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego.

§ 7

Przetarg jest nieważny jeżeli w trakcie przetargu zaistnieją okoliczności niezgodne z ustawą o gospodarce nieruchomościami, rozporządzeniem w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność gminy lub niniejszym regulaminem.

§ 8

Osobom biorącym udział w przetargu przysługuje prawo złożenia skargi na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu.

§ 9

O terminie podpisania umowy notarialnej nabywca ustalony w przetargu poinformowany zostanie pisemnie.

§ 10

Termin wpłaty ceny sprzedaży lub pierwszej opłaty, pomniejszonych o wpłacone wadium upływa najpóźniej w dniu ustalonym do sporządzenia umowy notarialnej lecz przed jej podpisaniem.

§ 11

Protokół z przeprowadzonego przetargu podpisuje komisja i stanowi on podstawę do sporządzenia umowy notarialnej.

§ 12

Wszelkie opłaty notarialne i sądowe ponosi nabywca lub użytkownik wieczysty.

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Wójta Gminy 6/2002

a dn. 09.12.2002r.

Regulamin

w sprawie zasad i trybu postępowania w zamówieniach publicznych

w Urzędzie Gminy w Bielicach

Rozdział 1

Zasady ogólne

§ 1

Ilekroć w niniejszych zasadach jest mowa o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 10 czerwca 1994r. o zamówieniach publicznych (Dz.U. z 2002r. Nr 72, poz. 664),

2) trybie udzielania zamówień - należy przez to rozumieć odpowiedni tryb udzielania zamówień, określony w art. 13 ustawy,

3) przetargu - należy przez to rozumieć odpowiednio przetarg nieograniczony, ograniczony i dwustopniowy

§ 2

1. Za organizacje systemu zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Bielicach zwanego dalej Urzędem, jest odpowiedzialny Wójt Gminy Bielice.

2. Organizacja zamówień publicznych w Urzędzie należy do:

1) pracowników Urzędu,

2) komisji przetargowej.

§ 3

1. Postępowanie obejmuje następujące fazy:

1) projektowanie zamówienia publicznego,

2) przygotowanie zamówienia publicznego,

3) realizacje procedur,

4) zawieranie umów.

Rozdział 2

Zadania uczestników procesu przygotowania i przeprowadzenia postępowania

§ 4

Do obowiązków pracowników Urzędu należy:

1. projektowanie zamówień publicznych, na które składają się:

a) ustalenie potrzeby udzielenia zamówienia publicznego oraz określenie

przedmiotu zamówienia (art. 17 ust. 1 ustawy),

b) ustalenie wartości zamówienia publicznego (art. 2 ust. 1 pkt 9 oraz art.

35 ust. 2a ustawy) oraz źródeł finansowania,

c) zbieranie informacji o warunkach i możliwościach realizacji

zamówienia,

2. przygotowanie zamówienia publicznego tj.

a) wybór trybu postępowania w oparciu o przesłanki określone w ustawie,

b) opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub

zapytania o cenę,

c) opracowanie ogłoszenia, zaproszenia do udziału w postępowaniu,

d) zatwierdzenie dokumentów, o których mowa w p.pkt a,b,c, przez Wójta

Gminy,

e) prowadzenie ewidencji zamówień publicznych na zamówienia

wynikające z zajmowanego stanowiska,

3. realizacja procedury:

a) opublikowanie ogłoszenia lub wysłanie do dostawców lub

wykonawców zaproszenia do udziału w postępowaniu, albo

zaproszenia do składania ofert,

b) wydawanie (przesłanie) specyfikacji istotnych warunków zamówienia

(zapytania o cenę), udzielanie odpowiedzi na zadane pytania dotyczące

treści specyfikacji lub zapytania o cenę,

c) organizacja zebrania potencjalnych oferentów, jeżeli tak stanowi

specyfikacja,

d) przyjmowanie ofert,

4. przedłożenie Wójtowi informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty wraz z

wnioskiem o podpisanie umowy z wybranym oferentem,

5. nadzór nad realizacją zamówienia oraz odbiór przedmiotu zamówienia,

6. rozliczenie zamówienia pod względem finansowym, zgodnie z treścią

umowy.

§ 5

1. Komisje przetargową dla przeprowadzenia postępowania o udzielenie

zamówienia publicznego powołuje Wójt.

2. Komisja przetargowa będzie pracowała w składzie minimum 3 osobowym,

wyznaczonym przez przewodniczącego komisji przetargowej.

3. Członkami komisji przetargowej mogą być tylko pracownicy Urzędu.

4. W przypadku zamówień publicznych, których wartość:

a) przekracza równowartość 30 000 EURO, powołanie komisji jest

obowiązkowe,

b) jest niższa niż 30 000 EURO, może być powołana.

§ 6

Do zadań komisji przetargowej należy:

1. przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

publiczne otwarcie ofert,

2. dokonanie oceny, czy dostawcy i wykonawcy spełniają wymagane warunki,

3. ocena złożonych ofert,

4. zaproponowanie wyboru najkorzystniejszej oferty,

5. realizacja czynności w ramach ewentualnych protestów i odwołań,

6. informowanie uczestników postępowania o wyborze najkorzystniejszej

oferty,

7. publikowanie ogłoszenia o wyborze najkorzystniejszej oferty w siedzibie

zamawiającego,

8. po podpisaniu umowy, przekazanie do opublikowania wyników postępowania

w Biuletynie Zamówień Publicznych,

9. prowadzenie protokołu postępowania i podstawowych czynności

postępowania.

Rozdział 3

Umowy o zamówienia publiczne

§ 7

1. Umowy o zamówienie publiczne nie mogą wykraczać poza zakres

przedmiotu zamówienia określony w specyfikacji istotnych warunków

zamówienia.

2. Umowy o zamówienie publiczne mogą być zawierane wyłącznie na czas

oznaczony. Zawieranie umowy na okres dłuższy niż 3 lata wymaga zgody

Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

3. Zawarcie umowy o zamówienie publiczne w postępowaniu o zamówienie o

wartości przekraczającej równowartość 30 000 EURO wymaga uprzedniego

wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w formie i

wysokości określonej w ustawie.

4. Umowy w sprawach zamówieniach publicznych, poza ogólnie

obowiązującymi wymaganiami, powinny zawierać poniższe warunki:

a) określać zabezpieczenie należytego wykonania umowy,

b) zakazywać zmian postanowień zawartej umowy z zastrzeżeniem art. 76 ust.

1 ustawy,

c) przewidywać możliwość odstąpienia przez zamawiającego od umowy z

powodu okoliczności, o których mowa w art. 77 ustawy.

5. W przypadku umów nietypowych należy uzyskać akceptację radcy prawnego.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Halina Rabenda

Data wytworzenia:
10 paź 2003

Osoba dodająca informacje

Halina Rabenda

Data publikacji:
10 paź 2003, godz. 10:53

Osoba aktualizująca informacje

Halina Rabenda

Data aktualizacji:
10 paź 2003, godz. 10:53