Zadania i kompetencje wspólne dla wszystkich stanowisk pracy
Do wspólnych zadań wszystkich stanowisk pracy w urzędzie należy, a w szczególności:
1) prowadzenie postępowania administracyjnego, przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych i podatkowych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
2) pomoc radzie, właściwym rzeczowo komisjom rady, jednostkom organizacyjnym gminy w wykonywaniu ich zadań;
3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania;
4) opracowywanie propozycji do strategii rozwoju gminy, planu inwestycyjnego, programów gospodarczych i budżetu;
5) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej;
6) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
7) sporządzanie sprawozdań GUS, analiz i bieżącej informacji o realizacji powierzonych zadań;
8) przechowywanie i archiwizowanie akt;
9) stosowanie zasad dotyczących obiegu dokumentów, w tym również elektronicznego;
10) stosowanie obowiązujących przepisów prawa i procedur, między innymi: przestrzeganie i znajomość instrukcji kancelaryjnej, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy, Polityki Bezpieczeństwa, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów bhp, p.poż., ustaw o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych oraz innych aktów regulujących pracę urzędu;
11) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy;
12) podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych;
13) współdziałanie z jednostkami pomocniczymi gminy (sołectwami) i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie wykonywania ich zadań statutowych;
14) opracowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady oraz zarządzeń, regulaminów i niezbędnych instrukcji;
15) przygotowanie materiałów niezbędnych do udzielenia odpowiedzi na interpelacje, zapytania i postulaty radnych, wystąpienia komisji Rady oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców;
16) zapewnienie przestrzegania informacji niejawnych;
17) wykonywanie określonych przez Wójta zadań związanych z organizacją wyborów do Sejmu i Senatu, Prezydenta RP, samorządu terytorialnego, referendów, konsultacji i zebrań wiejskich;
18) współdziałanie z administracją rządową w zakresie prac zleconych związanych z obroną cywilną, sprawami obronnymi i zarządzaniem kryzysowym;
19) współdziałanie z referatem finansowym, stanowiskami pracy oraz z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie obrony cywilnej, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
20) umacnianie obronności RP, przygotowywanie ludności i mienia narodowego na wypadek wojny oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w zakresie określonym w ustawach.
21) terminowe i rzetelne przekazywanie informacji w formie elektronicznej do zamieszczenia na BIP i stronę internetową urzędu w oparciu o ustawę o ochronie danych osobowych, ustawę o dostępie do informacji publicznej i rozporządzeń wykonawczych do ustaw.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Tarka Data wytworzenia:
22 cze 2015
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:01
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:01