Zadania i kompetencje Wójta
Do zakresu zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz; 2) podejmowanie czynności w zakresie prawa pracy oraz wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu, Kierowników Jednostek Organizacyjnych Gminy; 3) udzielanie upoważnień pracownikom Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej oraz realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji; 4) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej, zadań zleconych przez administrację rządową w zakresie spraw obronnych i zarządzania kryzysowego oraz kierowanie tymi sprawami; 5) kontrolowanie i ocenianie wykonywania zadań obronnych przez organy, podmioty, jednostki organizacyjne i organizacje; 6) organizowanie edukacji społeczeństwa, dotyczącej przygotowania obronnego oraz prowadzenie szkoleń i ćwiczeń obronnych; 7) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy; 8) reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym oraz przed organami administracji rządowej; 9) załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz wniosków i interpelacji (postulatów) radnych; 10) przedkładanie na Sesję Rady sprawozdań z wykonywania Uchwał Rady; 11) ogłaszanie oraz przedkładanie uchwał Rady Wojewodzie i RIO; 12) ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu; 13) gospodarowanie funduszem płac; 14) załatwianie skarg i wniosków; 15) nadzorowanie realizacji budżetu Gminy; 16) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć inwestycyjnych prowadzonych na terenie Gminy; 17) koordynowanie i opracowywanie projektów planów rozwoju gospodarczego Gminy; 18) zapewnienie przestrzegania prawa, czynności kancelaryjnych oraz terminowości wykonywanych zadań przez wszystkich pracowników komórek organizacyjnych Urzędu; 19) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników samodzielnych stanowisk, w celu uzgadniania ich współdziałania oraz realizacji zadań; 20) rozstrzyganie sporów pomiędzy komórkami organizacyjnymi, w szczególności dotyczących podziału zadań; 21) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych; 22) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy; 23) poświadczanie własnoręczności podpisu w zakresie określonym w przepisach szczególnych; 24) przyjmowanie oświadczeń majątkowych od Sekretarza, Skarbnika, Kierowników Jednostek Organizacyjnych Gminy, osób zarządzających oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych; 25) wydawanie przepisów porządkowych w sprawach niecierpiących zwłoki i mogących zagrozić bezpieczeństwu i życiu; 26) nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie; 27) wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych; 28) rozpatrywanie skarg i wniosków na działalność pracowników Urzędu; 29) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa, uchwały Rady i Regulamin.Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Tarka Data wytworzenia:
05 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:02
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:02