Zadania i kompetencje stanowiska ds. obywatelskich, wojskowych, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. obywatelskich, wojskowych, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji ludności,
- wydawanie dowodów osobistych,
- organizowanie i prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju, obroną cywilną oraz bezpieczeństwem,
- koordynowanie całości spraw związanych z zabezpieczeniem przed powodzią i innymi klęskami żywiołowymi,
- opracowanie i aktualizowanie planów w ramach zarządzania kryzysowego, planowania obronnego i obrony cywilnej,
- przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
- współdziałanie z organami wojskowymi,
- tworzenie formacji obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń,
- współpraca z organami policji i WKU,
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją i kwalifikacją wojskową,
- udzielanie pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Tarka Data wytworzenia:
05 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:12
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:12