Zadania i kompetencje stanowiska ds. inwestycji i remontów, gospodarki przestrzennej, drogownictwa
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. inwestycji i remontów, gospodarki przestrzennej, drogownictwa, należy w szczególności:
- W zakresie inwestycji i remontów:
- opracowywanie planów inwestycji oraz remontów w gminie i urzędzie,
- przygotowywanie dokumentacji technicznej i stosownych zezwoleń związanychz prowadzonymi przez gminę i urząd inwestycjami i remontami,
- realizacja i rozliczanie inwestycji gminnych,
- dokonywanie systematycznych przeglądów stanu technicznego gminnej infrastruktury technicznej, społecznej i transportowej,
- koordynowanie współpracy z sołectwami i gminnymi jednostkami organizacyjnymi, w zakresie inwestycji,
- nadzór nad konserwacją instalacji i sprawności technicznej urzędu,
- przeprowadzanie prac remontowych w urzędzie i obiektach użyteczności publicznej należących do gminy.
- W zakresie drogownictwa:
- prowadzenie ewidencji gminnych dróg,
- nadzór nad siecią dróg gminnych,
- przygotowywanie planów budowy i remontów dróg gminnych,
- nadzór nad budową i remontami dróg gminnych,
- organizacja zimowego utrzymania dróg i placów gminnych oraz nadzoru nad odśnieżaniem dróg publicznych na terenie gminy,
- wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulic,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji na podstawie przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
- W zakresie gospodarki przestrzennej:
- sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i jego zmian,
- sporządzanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego oraz jego zmian,
- przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych gminy,
- koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
- koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych
do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- sporządzanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
- dokonywanie analiz w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu
- zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Tarka Data wytworzenia:
05 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:13
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:13