Zadania i kompetencje stanowiska ds. informacji niejawnych, administratora bezpieczeństwa informacji, ochrony przeciwpożarowej, zaopatrzenia i wyborów
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. informacji niejawnych, administratora bezpieczeństwa informacji, ochrony przeciwpożarowej, zaopatrzenia i wyborów, należy w szczególności:
- W zakresie informacji niejawnych:
- pełnienie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych, który podlega bezpośrednio Wójtowi, do zadań którego należy:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ochrony fizycznej,
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych w szczególności szacowanie ryzyka,
- W zakresie administratora bezpieczeństwa informacji:
- Administrator bezpieczeństwa informacji podlega bezpośredni Wójtowi i zapewnienia przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisów o ochronie danych osobowych oraz prowadzenia w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych,
- nadzorowanie, opracowanie i aktualizowanie dokumentacji w zakresie przetwarzania danych oraz przestrzegania zasad w niej określonych,
- zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz organizowania szkoleń w tym zakresie,
- prowadzenie rejestru zbiorów danych przetworzonych przez administratora danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- współpraca oraz kontrola w tym zakresie z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Zespołem Szkół Publicznych.
- W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- wykonywanie zadań gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
- nadzór nad działalnością gminnych jednostek ochotniczych straży pożarnych,
- określanie potrzeb finansowych gminnych jednostek ochotniczych straży pożarnych,
- współdziałanie z komendantem powiatowym straży pożarnej,
- koordynacja i organizacja spraw związanych z ochroną przeciwpożarową w Urzędzie.
- W zakresie zaopatrzenia i wyborów:
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami do organów państwowych, samorządowych, parlamentarnych i referendów,
- zakup materiałów biurowych i środków czystości,
- prenumerata czasopism,
- prowadzenie rejestru pieczęci urzędu, pracowników urzędu oraz rady gminy
(zamawianie, przechowywanie, niszczenie), - nadzór nad sprzątaczką ( rozliczanie czasu pracy, przyznawanie premii, przydział narzędzi i środków).
- współpraca w zakresie montażu i konserwacji systemów alarmowych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Tarka Data wytworzenia:
05 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:13
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:13