Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zadania i kompetencje stanowiska ds. informacji niejawnych, administratora bezpieczeństwa informacji, ochrony przeciwpożarowej, zaopatrzenia i wyborów

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. informacji niejawnych, administratora bezpieczeństwa informacji, ochrony przeciwpożarowej, zaopatrzenia i wyborów, należy w szczególności:

  1. W zakresie informacji niejawnych:
  1. pełnienie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych, który podlega bezpośrednio Wójtowi, do zadań którego należy:
  2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ochrony fizycznej,
  3. zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
  4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
  5. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
  6. opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie i nadzorowanie jego realizacji,
  7. szkolenie pracowników urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych.
  8. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych w szczególności szacowanie ryzyka,
  1. W zakresie administratora bezpieczeństwa informacji:
  1. Administrator bezpieczeństwa informacji podlega bezpośredni Wójtowi i zapewnienia przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:
  2. sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisów o ochronie danych osobowych  oraz prowadzenia w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych,
  3. nadzorowanie, opracowanie i aktualizowanie dokumentacji w zakresie przetwarzania danych oraz przestrzegania zasad w niej określonych,
  4. zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz organizowania szkoleń w tym zakresie,
  5. prowadzenie rejestru zbiorów danych przetworzonych przez administratora danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
  6. współpraca oraz kontrola w tym zakresie z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Zespołem Szkół Publicznych.

 

  1. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
  1. wykonywanie zadań gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
  2. nadzór nad działalnością gminnych jednostek ochotniczych straży pożarnych,
  3. określanie potrzeb finansowych gminnych jednostek ochotniczych straży pożarnych,
  4. współdziałanie z komendantem powiatowym straży pożarnej,
  5. koordynacja i organizacja spraw związanych z ochroną przeciwpożarową w Urzędzie.

 

  1. W zakresie zaopatrzenia i wyborów:
  1. koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami do organów państwowych, samorządowych, parlamentarnych i referendów,
  2. zakup materiałów  biurowych i środków czystości,
  3. prenumerata czasopism,
  4. prowadzenie rejestru pieczęci urzędu, pracowników urzędu oraz rady gminy
    (zamawianie, przechowywanie, niszczenie),
  5. nadzór nad sprzątaczką ( rozliczanie czasu pracy, przyznawanie premii, przydział narzędzi i środków).
  6. współpraca w zakresie montażu i konserwacji systemów alarmowych.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Weronika Tarka

Data wytworzenia:
05 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Weronika Tarka

Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:13

Osoba aktualizująca informacje

Weronika Tarka

Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:13