Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zadania i kompetencje stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki mieszkaniowej, gospodarki wodnej i leśnej, rolnictwa

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki mieszkaniowej, gospodarki wodnej i leśnej, rolnictwa, należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z podziałem i rozgraniczeniem  nieruchomości,
  2. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminy,
  3. prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego opłata adiacencka, renta planistyczna,
  4. regulacja stanów prawnych nieruchomości,
  5. gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach  zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie w trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne,
  6. ustalanie wartości gruntów stanowiących własność gminy,
  7. organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
  8. nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy,
  9. komunalizacja gruntów,
  10. prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
  11. tworzenie zasobów gruntów i gospodarowanie nim, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
  12. zagospodarowanie wspólnot gruntowych,
  13. ustalanie numerów porządkowych (adresów), zakładanie i prowadzenie ewidencji

miejscowości, ulic i adresów oraz prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów i innych nazw,

  1. administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
  2. przyznawanie lokali mieszkalnych, socjalnych i zastępczych,
  3. prowadzenie ewidencji mienia gminy,
  4. organizacja dożynek gminnych,
  5. Ochrona gruntów rolnych i leśnych, w tym:
  1. prowadzenie kontroli w zakresie upraw  i szacowania szkód,
  2. kontrolowanie zasiewów zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii,
  3. prowadzenie dokumentacji dotyczącej własności gospodarstw rolnych,
  4. przygotowanie, przeprowadzenie i nadzorowanie spisów rolnych, organizacja wyborów do ZIR,
  1. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo łowieckie.
  2. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną.
  3. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodną.
  4. Nadzór nad gospodarką wodną na terenie gminy, w tym:
  1. organizowanie robót konserwacyjno - remontowych na wiejskich urządzeniach melioracyjnych,
  2. prowadzenie ewidencji urządzeń melioracyjnych oraz wnioskowanie o przeprowadzenie robót melioracyjnych na gruntach, celem utrzymania właściwej gospodarki wodnej,
  1. Prowadzenie spraw z zakresu prawa geologicznego i górniczego.
  2. Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa, gospodarki wodnej i leśnej.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Weronika Tarka

Data wytworzenia:
05 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Weronika Tarka

Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:14

Osoba aktualizująca informacje

Weronika Tarka

Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:14