Zadania i kompetencje stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki mieszkaniowej, gospodarki wodnej i leśnej, rolnictwa
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki mieszkaniowej, gospodarki wodnej i leśnej, rolnictwa, należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminy,
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego opłata adiacencka, renta planistyczna,
- regulacja stanów prawnych nieruchomości,
- gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie w trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne,
- ustalanie wartości gruntów stanowiących własność gminy,
- organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
- nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy,
- komunalizacja gruntów,
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
- tworzenie zasobów gruntów i gospodarowanie nim, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
- zagospodarowanie wspólnot gruntowych,
- ustalanie numerów porządkowych (adresów), zakładanie i prowadzenie ewidencji
miejscowości, ulic i adresów oraz prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów i innych nazw,
- administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
- przyznawanie lokali mieszkalnych, socjalnych i zastępczych,
- prowadzenie ewidencji mienia gminy,
- organizacja dożynek gminnych,
- Ochrona gruntów rolnych i leśnych, w tym:
- prowadzenie kontroli w zakresie upraw i szacowania szkód,
- kontrolowanie zasiewów zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej własności gospodarstw rolnych,
- przygotowanie, przeprowadzenie i nadzorowanie spisów rolnych, organizacja wyborów do ZIR,
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo łowieckie.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodną.
- Nadzór nad gospodarką wodną na terenie gminy, w tym:
- organizowanie robót konserwacyjno - remontowych na wiejskich urządzeniach melioracyjnych,
- prowadzenie ewidencji urządzeń melioracyjnych oraz wnioskowanie o przeprowadzenie robót melioracyjnych na gruntach, celem utrzymania właściwej gospodarki wodnej,
- Prowadzenie spraw z zakresu prawa geologicznego i górniczego.
- Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa, gospodarki wodnej i leśnej.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Tarka Data wytworzenia:
05 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:14
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:14