Zadania i kompetencje Sekretarza Gminy
Do zadań i odpowiedzialności Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania urzędu, a w szczególności:
1) organizowanie pracy urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne stanowiska pracy;
2) prowadzenie w ramach posiadanych upoważnień, bieżących spraw gminy, za wyjątkiem zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Skarbnika;
3) opracowywanie projektów zmian regulaminu organizacyjnego;
4) nadzór nad prowadzeniem rejestrów i zbiorów aktów prawa miejscowego;
5) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu;
6) nadzór nad sprawami związanych z wyborami do organów państwowych, samorządowych, parlamentarnych i referendów ogólnokrajowych oraz spisami GUS;
7) przekazywanie danych statystycznych ( związanych z kadrami) do GUS;
8) pełnienie funkcji bezpośredniego przełożonego oraz podejmowanie decyzji w zakresie działania w stosunku do bezpośrednio podległych pracowników;
9) podejmowanie czynności kierownika urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta;
10) nadzór nad realizacją zadań urzędu oraz stworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
11) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami urzędu;
12) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi w zakresie organizacji pracy i sprawnego wykonywania zadań;
13) prowadzenie całości dokumentacji w zakresie przeprowadzonych kontroli zewnętrznych przez organy kontroli w urzędzie;
14) prowadzenie spraw związanych z kontrolą zarządczą;
15) sprawowanie nadzoru oraz egzekwowanie stosowania, przestrzegania i znajomości przez pracowników urzędu: Instrukcji Kancelaryjnej, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy, Polityki Bezpieczeństwa Informacji, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów bhp, p.poż., ustaw o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych oraz innych aktów regulujących pracę urzędu;
16) dokonywanie oceny pracy bezpośrednio podległych pracowników (występowanie z wnioskami o wyróżnienie, nagradzanie, karanie, itp..);
17) udział w Sesjach Rady Gminy;
18) przygotowywanie dokumentów związanych z naborem pracowników na stanowiska urzędnicze oraz udział w pracy komisji rekrutacyjnej;
19) przygotowywanie dokumentów związanych z przeprowadzeniem służby przygotowawczej dla bezpośrednio podległych pracowników;
20) prowadzenie spraw kadrowych pracowników zatrudnionych w urzędzie i Kierowników Jednostek Organizacyjnych Gminy; prowadzenie spraw BHP, higieny pracy wszystkich pracowników
21) dbanie o podnoszenie kwalifikacji pracowników – organizowanie szkoleń pracownikom Urzędu;
22) prowadzenie ewidencji szkoleń pracowników urzędu;
23) wdrażanie do pracy nowych pracowników samodzielnych stanowisk ;
24) informowanie Wójta o konieczności zmian w obsadzie personalnej Urzędu;
25) prowadzenie czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta za wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustalenia wynagrodzenia;
26) czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników Urzędu dyscypliny pracy i kultury osobistej;
27) zapewnienie dostępu do przepisów prawnych – program LEX;
28) rozdzielanie i dekretowanie korespondencji do referatu BiF, samodzielnych stanowisk pracy , GBP i OPS;
29) dokonywanie poświadczeń własnoręczności podpisu w zakresie udzielonego upoważnienia;
30) stwierdzanie kserokopii dokumentów za zgodność z oryginałem;
31) nadzór nad pracami komisji przetargowych;
32) opracowywanie zarządzeń dotyczących funkcjonowania urzędu;
33) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
34) przewodnictwo w komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Tarka Data wytworzenia:
05 gru 2014
Osoba dodająca informacje
Weronika Tarka Data publikacji:
11 wrz 2019, godz. 10:04
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Tarka Data aktualizacji:
11 wrz 2019, godz. 10:04