Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Bielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół Nr XXI/2017 z sesji Rady Gminy Bielice z dnia 29 marca 2017 roku

                                                 P r o t o k ó ł  Nr XXI/ 2017

                                            z sesji R a d y G m i n y B i e l i c e

                                                 z dnia 29 marca 2017 roku

 

 

Początek sesji – godz.11.00

Miejsce sesji - sala konferencyjna Urzędu Gminy w Bielicach.

Na stan 15 radnych, w obradach udział wzięło 14 radnych.

Nieobecny był radny Dariusz Chytryj.

Lista obecności radnych stanowi załącznik Nr 1 do protokołu.

   Na sesji  obecni byli: Wójt Gminy Bielice – Zdzisław Lech Twardowski,  Skarbnik Gminy Bielice - Halina Butkowska, Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielicach-Anna Maria Kopacka oraz Sołtysi Gminy Bielice  według załączonych do protokołu list obecności stanowiących załączniki od Nr 2 do Nr 3.

 

Ad.1 Obrady XXI sesji  Rady Gminy Bielice otworzył Przewodniczący Rady Gminy Bielice -  Piotr Wilczyński.

  Na podstawie podpisanej listy obecności, Przewodniczący obrad stwierdził, że na stan 15 radnych, w sesji uczestniczy 14 radnych,  jest więc  quorum do prowadzenia prawomocnych obrad w dniu dzisiejszym.

Przewodniczący obrad powitał wszystkich przybyłych na dzisiejszą sesję.

 

Ad.2 

 

Protokół z XIX sesji został przyjęty jednogłośnie 14 głosami "za".

Protokół z XX nadzwyczajnej sesji został przyjęty jednogłośnie 14 głosami „za”.

 

Ad.3 

 

Wójt zgłosił wniosek o  wprowadzenie do porządku XXI sesji jako punktu 15 „ Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Bielice”.

Dotychczasowy punkt 15 otrzymałby oznaczenie punktu 16,

Dotychczasowy punkt 16 otrzymałby oznaczenie punktu 17,

Dotychczasowy punkt 17 otrzymałby oznaczenie punktu 18.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony prze Wójta, który stanowi załącznik Nr 4 do protokołu.

Porządek sesji został przyjęty jednogłośnie 14 głosami "za" i przedstawiał się następująco:

1.Otwarcie i stwierdzenie quorum.
2.Przyjęcie protokołów z dwóch ostatnich sesji Rady Gminy Bielice.
3.Zgłaszanie zmian do porządku obrad.
4. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielicach za rok 2016 oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej na rok 2017.

5. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za rok 2016 oraz potrzeby związane z realizacją zadań na rok 2017.

6. Ocena zasobów pomocy społecznej na 2017 rok.

7. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Gminy Bielice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3. ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2016.

8.Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Bielice od XIX sesji Rady Gminy Bielice do dzisiejszej sesji.
9.Sprawozdanie z realizacji uchwał powierzonych na dwóch ostatnich sesjach  Rady Gminy Bielice do wykonania Wójtowi Gminy Bielice.
10.Interpelacje i zapytania radnych.
11. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy w 2017 r.
12. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy na 2018 rok.

13.  Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą - Prawo oświatowe.

14.Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Bielice.

15. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Bielice.

16.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
17.Wolne wnioski i zapytania.
18. Zamknięcie sesji.
 

 

Porządek sesji stanowi załącznik Nr 5 do protokołu.

 

Ad. 4

 

Przewodniczący Rady Gminy - Piotr Wilczyński poinformował, że na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją omawiane było sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielicach za rok 2016 oraz przedstawiono potrzeby w zakresie pomocy społecznej na rok 2017,pytając czy ktoś chciałby zabrać głos w tej sprawie.

Dyskusja: brak

Nie zgłoszono zapytań i wniosków.

Sprawozdanie stanowi załącznik Nr 6 do protokołu.

Ad.5

Przewodniczący Rady Gminy-Piotr Wilczyński zapytał, czy są wnioski i zapytania dotyczące sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za rok 2016 oraz potrzeb związanych z realizacją zadań na rok 2017.

Nie zgłoszono zapytań i wniosków do sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za rok 2016 oraz potrzeb związanych z realizacją zadań na rok 2017.

Dyskusja: brak

Sprawozdanie stanowi załącznik Nr 7 do protokołu.

 

 

Ad.6

 

Przewodniczący Rady Gminy-Piotr Wilczyński zapytał, czy są wnioski i zapytania do oceny zasobów pomocy społecznej na 2017 rok.

 

Nie zgłoszono zapytań i wniosków do oceny zasobów pomocy społecznej na 2017 rok.

Dyskusja: brak

Ocena zasobów pomocy społecznej na 2017 rok stanowi załącznik Nr 8 do protokołu.

 

Ad.7

 

Przewodniczący Rady Gminy-Piotr Wilczyński zapytał, czy są wnioski i zapytania do

sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Bielice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3. ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2016.

Nie zgłoszono zapytań i wniosków do sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Bielice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3. ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2016.

Dyskusja: brak

Sprawozdanie stanowi załącznik Nr 9 do protokołu.

 

Ad.8

 

Wójt przedstawił sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Bielice od 29 grudnia 2016 roku do dzisiejszej sesji, które stanowi załącznik Nr 10 do protokołu.

 

Wójt Gminy Bielice-Zdzisław Lech Twardowski ponadto dodał, że w telewizji i w Pulsie Powiatu  wypisują głupoty na temat siłowni wiatrowych w gminach Bielice i Kozielice.

Do Urzędu Gminy Bielice wpłynął wniosek jednego z właścicieli elektrowni wiatrowej posadowionej na terenie gminy Bielice o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości od 1 stycznia 2017 roku, Przedmiotowa interpretacja została przeze mnie wydana.

Zgodnie ze zmianą Prawa budowlanego wprowadzono definicję elektrowni wiatrowych jako budowli składającej się co najmniej z fundamentu, wieży oraz elementów technicznych tj. wirnika z zespołem łopat, zespołem przeniesienia napędu, generatorem prądotwórczym, układem sterowania i zespołem gondoli wraz z mocowaniem i mechanizmem obrotu. Wnioskodawca stanął na stanowisku, że nowelizacja Prawa budowlanego nie wpłynęła na elementy konstrukcyjne podatku od nieruchomości dot. elektrowni wiatrowych wnosząc o uznanie za prawidłowe ich stanowiska, że od 1 stycznia 2017 roku  nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości elementy techniczne .

Stanowisko nasze jest takie, że podstawą opodatkowania elektrowni wiatrowej podatkiem od nieruchomości będą również objęte części techniczne.

Właściciel dwóch wiatraków /”starej firmy”/ złożył w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r. deklarację podatkową wg nowych zasad. Roczne wpływy do budżetu gminy z tytułu podatku od nieruchomości wyniosą ponad 500 tys .zł. Trzy raty już zostały wpłacone.

Natomiast „nowa firma” nie złożyła w terminie deklaracji podatkowej, więc wezwałem ich do wywiązania się z ustawowego obowiązku i złożenia niezwłocznie deklaracji. Deklaracja wpłynęła z opóźnieniem wg starych zasad. Rocznie od 10 siłowni wiatrowych będzie trochę ponad 300 tys. zł.

Jesteśmy na etapie dokonywania wycen przez rzeczoznawcę majątkowego.

Sprawa na pewno trafi do sądu, bo jedni i drudzy taką drogą pójdą z tym, że jedna firma płaci wg nowych zasad i jeżeli sąd by uznał, że naliczanie podatku winno być bez części technicznych elektrowni wiatrowych, to będziemy musieli im zwrócić wpłacone środki z tego tytułu. Jeżeli natomiast sąd podtrzyma nasze stanowisko firma, która nie płaciła wg nowych zasad będzie musiała wnieść należność z należnymi nam odsetkami.

Rolnicy na gruntach, których stoją wiatraki płacą podatek.

Na bieżąco będę Radę informował na jakim etapie postępowania jesteśmy.

Drugą kwestią problematyczną, która pojawi się w kraju są śmieci.

29 grudnia 2016 roku Minister Środowiska wydał rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. Wejdzie ono w życie 1 lipca 2017 roku i wprowadzi obowiązkowy podział na co najmniej cztery pojemniki na śmieci w określonym przez resort kolorze. Obecnie gminy same decydują o kolorze pojemników i liczbie frakcji.

Największy problem będą miały te gminy, którym kończą się umowy podpisane z firmami na wywóz śmieci. Z przepisów przejściowych rozporządzenia wynika bowiem, że śmieci na starych zasadach mogą być odbierane do czasu wygaśnięcia zawartych umów – nawet do 30 czerwca 2021 roku.

My jako gmina jesteśmy w tej szczęśliwej sytuacji, że umowa zawarta przez Związek Gmin Dolnej Odry z przedsiębiorcą obowiązuje do 2019 roku.

Powstają ekspertyzy, według których ceny za śmieci wzrosną. I to znacznie, nawet o 74 %.

W 2020 roku gminy powinny osiągnąć 50% recyklingu, w 2012 roku wynosił on 18%, w 2013 roku 20%, w 2014 roku 25 %, a w 2015 roku 26%.

Jeżeli Polska nie uzyska wymaganego poziomu recyklingu grozić będą naszemu krajowi potężne kary finansowe.

Podwyższone zostaną opłaty na wysypiskach śmieci z ~27 Euro do ~ 60 Euro.

Pod koniec roku lepiej byłoby, aby gminy dopłaciły, aniżeli obciążać kosztami mieszkańców.

Trzeba uświadamiać ludziom już teraz co może nas czekać. Koszty będzie ponosił producent śmieci i musimy docierać wcześniej z takimi informacjami do mieszkańców.

Jeżeli chodzi o taryfy za wodę i ścieki, to wpłynął do Urzędu wniosek o zatwierdzenie proponowanych opłat, ale nie zapraszałem w tym roku na posiedzenia komisji przedstawicieli Wodociągów Zachodniopomorskich, wstępnie proponowali wzrost ceny za 1 metr sześcienny wody o 2,75 %, a za ścieki o 7,41% spotkałem się z Prezesem spółki wynegocjowałem, /w ślad za tym była korekta wniosku/, aby cena wody w nowym okresie taryfowym wynosiła 4,45 zł./brutto/, wzrost w stosunku do aktualnej ceny o 3 %  , a za ścieki   za 1 metr sześcienny / cena wynosić będzie w nowym okresie taryfowym17,13 zł. /brutto/, wzrost o 4,96 %. Mogłem jeszcze pertraktować obniżenie stawek, ale za rok bądź dwa podwyżka byłaby znacząca, więc lepiej jest w minimalnym stopniu podwyższyć ceny bez drastycznych podwyżek w przyszłości.

10 czerwca br. odbędą się w Bielicach zawody strażackie.

Dzisiaj o godz.11 odbędzie się spotkanie z Policją na temat likwidowania przejść dla pieszych na drogach wojewódzkich, z uwagi na dużą śmiertelność. W tamtym roku odnotowano 17 wypadków śmiertelnych na przejściach dla pieszych.

Przewodniczący Rady-Piotr Wilczyński: proszę nie likwidować przejść dla pieszych, bo może to spowodować większe zagrożenie na drodze, a w konsekwencji zwiększenie liczby wypadków śmiertelnych.

Wójt-Zdzisław Lech Twardowski: będę się starał przeforsować negatywną opinię.

 

Obecny rząd pracuje nad zmianą uposażenia nauczycieli, ma być zmniejszona liczba dodatków do wynagrodzenia, np. dodatek wiejski czy mieszkaniowy zostałyby wliczone do wynagrodzenia zasadniczego. W efekcie pensje nauczycieli będą składały się co do zasady z płacy zasadniczej, dodatku stażowego i motywacyjnego. Pani Minister MEN 4 kwietnia 2017 roku ma przedstawić szczegółowe rozwiązania, które zaczną obowiązywać już od przyszłego roku.

Zmianie ma ulec ocena pracy nauczycieli ma się odbywać co 5-7 lat, obecnie następuje ona na wniosek nauczyciela lub z inicjatywy dyrektora szkoły. Były przypadki, że nauczyciel nie był oceniany przez 20 lat.

Od przyszłego roku samorządy mają otrzymywać wyższą subwencję oświatową, jeśli klasy szkolne nie będą zbyt liczne, a także te, w których szkoły nie pracują w systemie zmianowym.

Panią Sołtys wsi Nowe Linie przepraszam za opóźnienia ze znakami, sprawa będzie później załatwiona ale zostanie sfinalizowana pozytywnie, po pewnych perturbacjach niezależnych od nas.

Sołtys wsi Nowe Linie-Jolanta Pluta: uzupełnienia wymagają dziury w drodze do wsi Nowe Linie.

Wójt- oczywiście ubytki w jezdni będą uzupełnione.

Radny Bogdan Wiesław Wdówka: czy to możliwe, że od dwóch wiatraków będzie 500 tys. zł. rocznie podatku od nieruchomości?

Wójt: tak, to możliwe przy zastosowaniu nowych zasad, o których mówiłem wcześniej.

Radny Bogdan Wiesław Wdówka: w marcu lub kwietniu br. miało być spotkanie ze Związkiem Gmin Dolnej Odry.

Wójt: pod koniec kwietnia lub na początku maja br. w Bielicach może odbędzie się Walne Zgromadzenie Związku Gmin Dolnej Odry, więc każdy z mieszkańców będzie mógł wziąć udział w tym posiedzeniu.

Nie zgłoszono innych zapytań.

 

Ad.9.

 

Wójt przeprosił, że nie może uczestniczyć w dalszej części sesji, prosząc Przewodniczącego Rady o odczytanie w Jego imieniu sprawozdania z wykonania uchwał powierzonych na dwóch ostatnich sesjach do wykonania Wójtowi Gminy Bielice i zapisanie przez protokolanta ewentualnych interpelacji, zapytań i wniosków, na które będą udzielone pisemne odpowiedzi.

Przewodniczący obrad  odczytał sprawozdanie z realizacji uchwał powierzonych na dwóch ostatnich sesji Rady Gminy Bielice do wykonania Wójtowi Gminy Bielice, do którego nie wniesiono zapytań.

Sprawozdanie stanowi załącznik Nr 11 do protokołu.

 

Ad.10

 

Nie zgłoszono interpelacji i zapytań radnych.

 

Ad.11

 

Przewodniczący obrad-Piotr Wilczyński poprosił o przekazanie opinii  z posiedzeń komisji stałych Rady dotyczących projektu uchwały w sprawie zmian budżetu gminy w 2017 r. :

1/ Przewodniczący Komisji budżetu, rolnictwa i spraw gospodarczych- Andrzej Kołobycz – opinia jednogłośnie pozytywna,

2/ Przewodniczący komisji ds. Społecznych- Cezary Tumasz – opinia pozytywna 4 głosy „za” i 1 głos wstrzymujący się,

3/ Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Marcin Zięcina – opinia pozytywna, 4 głosy były „za” i głos przeciw.

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy w 2017 r.

 

Dyskusja: brak

 

Uchwała Nr XXI/99/17 w sprawie w sprawie zmian budżetu gminy w 2017 r. została podjęta stwierdził Przewodniczący obrad  12 głosami "za" i  przy 2 głosach przeciw .

Uchwała Nr XXI/99/17 zmian budżetu gminy w 2017 r. stanowi załącznik Nr 12 do protokołu.

 

 

Ad.12

 

Przewodniczący obrad-Piotr Wilczyński poprosił o przekazanie opinii  z posiedzeń komisji stałych Rady dotyczących projektu uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy na 2018 rok:

1/ Przewodniczący Komisji budżetu, rolnictwa i spraw gospodarczych- Andrzej Kołobycz – opinia pozytywna, 4 głosy były „za” i 1 głos przeciw,

2/ Przewodniczący komisji ds. Społecznych- Cezary Tumasz – opinia pozytywna 4 głosy „za” i 1 głos przeciw,

3/ Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Marcin Zięcina – opinia jednogłośnie pozytywna.

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy na 2018 rok poddając projekt uchwały pod dyskusję.

 

Dyskusja: brak

 

Uchwała Nr XXI/100/17 w sprawie w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy na 2018 rok została podjęta stwierdził Przewodniczący obrad  12 głosami „za”, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym się.

Uchwała Nr XXI/100/17 stanowi załącznik Nr 13 do protokołu.

 

Ad.13

 

Przewodniczący obrad-Piotr Wilczyński poprosił o przekazanie opinii  z posiedzeń komisji stałych Rady dotyczących projektu uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą - Prawo oświatowe:

 

1/ Przewodniczący Komisji budżetu, rolnictwa i spraw gospodarczych- Andrzej Kołobycz – opinia jednogłośnie pozytywna,

2/ Przewodniczący komisji ds. Społecznych- Cezary Tumasz – opinia jednogłośnie pozytywna,

3/ Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Marcin Zięcina – opinia jednogłośnie pozytywna.

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą - Prawo oświatowe poddając projekt uchwały pod dyskusję.

 

Radny Jan Adamski: jak wynika z demografii będzie jedna pierwsza klasa, czy też dwie klasy?

Dyrektor ZSP im. Jana Pawła II-Małgorzata Woronowicz: na jedną klasę będzie trochę więcej dzieci, jeszcze nie wiem czy lepiej zrobić dwie klasy pierwsze, czy też jedną bardziej liczniejszą.

Muszę zwolnić trzy nauczycielki.

Radny Jan Adamski: pani Minister MEN mówiła, że nikt nie będzie zwolniony.

 

Uchwała Nr XXI/101/17 w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą - Prawo oświatowe została podjęta jednogłośnie stwierdził Przewodniczący obrad 14 głosami „za”,0 głosów przeciw i 0 głosów wstrzymujących się.

Uchwała Nr XXI/101/17 stanowi załącznik Nr 14 do protokołu.

Ad.14

 

Przewodniczący obrad-Piotr Wilczyński poprosił o przekazanie opinii  z posiedzeń komisji stałych Rady dotyczących projektu uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Bielice.

1/ Przewodniczący Komisji budżetu, rolnictwa i spraw gospodarczych- Andrzej Kołobycz – opinia jednogłośnie pozytywna,

2/ Przewodniczący komisji ds. Społecznych- Cezary Tumasz – opinia jednogłośnie pozytywna,

3/ Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Marcin Zięcina – opinia jednogłośnie pozytywna.

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Bielice poddając projekt uchwały pod dyskusję.

Dyskusja: brak

 

Uchwała Nr XXI/102/17 w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Bielice została podjęta jednogłośnie stwierdził Przewodniczący obrad 14 głosami „za”,0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XXI/102/17 stanowi załącznik Nr 15 do protokołu.

 

Ad.15

 

Przewodniczący obrad-Piotr Wilczyński poprosił o przekazanie opinii  z posiedzeń komisji stałych Rady dotyczących projektu uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Bielice.

Przewodniczący komisji przedstawili następujące opinie:

1/ Komisji budżetu, rolnictwa i spraw gospodarczych- Andrzej Kołobycz – opinia jednogłośnie pozytywna,

2/ komisji ds. Społecznych- Cezary Tumasz – opinia jednogłośnie pozytywna,

3/ Komisji Rewizyjnej - Marcin Zięcina – opinia jednogłośnie pozytywna.

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Bielice poddając projekt uchwały pod dyskusję.

 

Radny Bogdan Wdówka: czy nie było możliwości bliżej znaleźć schroniska dla bezdomnych psów i kotów wolno żyjących tylko w Trzciance?

Przewodniczący Rady: przekażemy sugestię pana radnego Wójtowi.

Uchwała Nr XXI/103/17 w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy

 

Bielice została podjęta jednogłośnie 14 głosami „za”., 0 głosów przeciw i 0 głosów wstrzymujących się.

Uchwała Nr XXI/103/17 stanowi załącznik Nr 16 do protokołu.

 

Ad.16

 

W związku z brakiem interpelacji i zapytań, Przewodniczący zamknął ten punkt przystępując do następnego punktu.

 

Ad.17

 

Radny Andrzej Kołobycz: lampa przy świetlicy wiejskiej w Bielicach słabo świeci, proszę przyjrzeć się temu.

Sołtys wsi Stare Chrapowo-Eugeniusz Kuliś: firma zasypująca dziury w drodze chyba jest niewidoma, bo nie zasypali ubytków 8 cm w drodze od drogi Nr 3 do Starego Chrapowa.

Sołtys wsi Stare Chrapowo-Mirosław Samoćko: poprawić należy drogę do świetlicy wiejskiej w Będgoszczy, bo nie można tą drogą przejść.

Sołtys wsi Bielice-Stanisław Ryszard Wądołowski: przypominam o lustrze przy skrzyżowaniu w Bielicach.

Radny Bogdan Wdówka: czy ziemia po spółce jest rozdysponowywana przez ANR?

Sołtys wsi Bielice-Stanisław Ryszard Wądołowski: jest zmiana Przewodniczącego Rady Powiatowej ZIR, którym został Wacław Klukowski. Odbył się przetarg na dzierżawę gruntów, na których był posiany rzepak. Jutro będzie wiadomo, kto został dzierżawcą tych gruntów.

 

Ad.18

 

W związku z wyczerpaniem porządku, Przewodniczący Rady-Piotr Wilczyński zamknął XXI sesję Rady Gminy Bielice dziękując wszystkim za przybycie, życząc wszystkim zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych.

Zakończenie sesji : godz.11.10

 

 

                                                                                           Przewodniczący Rady

                                                                                               Piotr Wilczyński

 

                                                                                  

Protokołowała:

Alina Pluta

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Alina Pluta

Data wytworzenia:
04 lip 2017

Osoba dodająca informacje

Joanna Szewczyk

Data publikacji:
04 lip 2017, godz. 10:25

Osoba aktualizująca informacje

Joanna Szewczyk

Data aktualizacji:
04 lip 2017, godz. 10:25